انتخاب طرح مبلمان برای دفتر کاری یک نوع دغدغه است، اما تا حدودی انتخاب آن بر اساس سلیقه شخصی صورت می‌گیرد. اما چه نوع پارچه‌ای برای مبلمان اداری انتخاب کنیم؟ در این مقاله می‌خواهیم با انواع پارچه مبل و انتخاب پارچه برای مبلمان اداری آشنا شویم. همان قدری که متریال ساخت اسکلت مبلمان مهم است، جنس پارچه آن هم اهمیت زیادی دارد. برای انتخاب نوع مبلمان باید به کاربری و نوع محیط اداری خود توجه کنید. مبلمان قرار است در چه فضایی قرار گیرد و میزان استفاده از آن تا چه حد است؟

با خرید پارتیشن اداری و قرار دادن آن در فضای اداری، احتمالا یک فضای دیگر با این جداسازی برای خود ایجاد کرده‌اید. این فضای جدید نیاز به مبلمان اداری هماهنگ با این فضا را دارد تا کابرد آن افزایش یابد. بسته به نوع کاربرد این اتاق باید دکوراسیون اداری مخصوص به آن را بچینید.

با دوام‌ ترین متریال‌ ها در روکش مبل

در هنگام انتخاب مبل یک سوال بیشتر ذهن خریداران را درگیر می‌کند. چه پارچه‌ای برای روکش مبلمان اداری بیشترین دوام را دارد؟ نکته‌ای که مطرح است کیفیت هر کدام از این متریال است، هر کدام از این متریال در کیفیت بالا از عمر مفید بیشتری برخودار است. در ادامه چند متریال پرکاربرد در تهیه مبلمان اداری را معرفی می‌کیم.

میکروفایبر (Microfiber)

در بازار امروز متریال مصنوعی میکروفایبرها از بادوام‌ترین روکش‌های مبل در دسترس به شمار می‌رود. دوام میکروفایبر را می‌توان به الیاف بسیار ریز آن نسبت داد. این الیاف کاملا در هم تنیده‌اند و یک لایه محافظتی قدرتمند ایجاد کرده‌اند. هر چه منافذ روکش مبل کمتر و در سایز کوچک‌ تر باشد نفوذ گرد و خاک به حداقل میزان ممکن می‌رسد.

کتان و لنین

کتان و لنین اگر از بافت محکم و پرتراکمی برخوردار باشد، مقاومت بسیار بالایی خواهند داشت. گره‌های متراکم در سطح این پارچه‌ ها از نفوذ گرد و غبار و مایعات به بافت پارچه جلوگیری می‌کند.

چرم

چرم یکی از متریال محبوب در مبلمان اداری محسوب می‌شود که از دوام بسیار خوبی برخوردار است. همچنین در سبک‌های متفاوت دکوراسیون اداری قابل هماهنگی و استفاده است. همچنین قیمت بسیار بالای چرم طبیعی باعث شده است که انواع چرم‌های مصنوعی جایگزین شود.

مبلمان اداری پارچه ای

پارچه یکی از روکش های رایج در هر نوع مبلمان از جمله مبلمان اداری است که جنس آن براساس کارکرد مبلمان، ضخامت، مقاومت، عوامل محیطی که می تواند منجر به آسیب زدن به آن شود و… انتخاب می شود. معمولا در مورد مبلمان هایی با روکش مبلمان اداری پارچه ای باید گفت این نوع از مبلمان ها دارای ضخامت سنگینی و بیشتری هستند که در محیط های اداری به کار می روند. مبلمان اداری پارچه ای می تواند برای صندلی ها، میز ها به خصوص میزهای مدیریتی مورد استفاده قرار گیرد و انواع مختلفی دارد که برحسب عواملی که در بالا ذکر شد برای ساخت و طراحی این نوع مبلمان استفاده می شود.

مزایا و معایب روکش مبلمان اداری پارچه ای

همانطور که گفتیم، کیفیت روکش یکی از عیار های مهم در تعیین کیفیت، راحتی و زیبایی مبلمان ها به خصوص مبلمان اداری است که لازم است در انتخاب آن دقت شود. در مورد مزایا و معایب روکش مبلمان اداری پارچه ای نیز می توان به عوامل زیر اشاره نمود:

  • راحتی یکی از مزایا این نوع روکش است که البته بستگی به نوع پارچه نیز دارد.
  • این مبل ها گرم تر و نرم تر از مبل های چرمی هستند.
  • این مبل ها سفت تر از مبل های چرمی هستند.
  • مقاومت یکی دیگر از ویژگی های مثبت این نوع روکش است.
  • از معایب این روکش می توان به لکه برداری آن اشاره نمود.
  • همچنین تمیز کردن این نوع روکش ها سخت تر از مبلمان های چرمی است.
  • رنگ و طرح های مختلف این نوع روکش نسبت به مبلمان های چرمی بسیار بیشتر و متنوع تر است.
  • در مقایسه با مبل های چرمی هزینه کمتری دارد.
  • نسبت به مبلمان های چرمی عمر و دوام کمتری دارند.

مبلمان اداری چرم

چرم یکی از انواع روکش مبلمان اداری است که غالبا برای تم های کلاسیک و خاص استفاده می شود. این نوع روکش مبلمان اداری رنگ های تیره و قهوه ای دارند که می توانند برای ایجاد یک محیط لوکس، صمیمی و زیبا مورد استفاده قرار بگیرند.مبلمان اداری چرم شامل انواع صندلی ها، میزها و مبل های اداری می باشد که معمولا با میزهایی با رنگ یکسان ست می شود. یکی دیگر از کاربرد های مهم مبلمان اداری، استفاده از این نوع روکش مبلمان اداری برای صندلی و میز اداری و مبل های مدیریتی است که معمولا برای ایجاد یک محیط ماندگار و لوکس در قسمت مدیریت و برای راحتی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایا و معایب روکش مبلمان اداری چرم

  • این نوع روکش می تواند برای انواع مختلفی از مصالح و در کنار این مصالح اعم از چوب، فلز و استیل به کار رفته و با رنگ و طرحی که دارد، با آنها هارمونی و زیبای خاصی داشته باشد.
  • افزایش زیبایی ظاهری و سبک و دلنشین کردن محیط
  • دوام و ماندگاری بالا یکی دیگر از ویژگی های این نوع روکش ها است که می تواند سال های بیشتری استفاده شود.
  •  با توجه به رنگی که دارند، به خوبی می توان از طرح و رنگ آنها برای ایجاد یک محیط کلاسیک استفاده نمود و عظمت محیط شرکت را افزایش داد.
  • چرم یکی از متریال های با کیفیت و لاکچری به حساب می آید.
  • چرم مصنوعی یکی دیگر از زیر شاخه های روکش های چرمی است که برخی از ویژگی های چرم طبیعی را دارد ولی هزینه آن ارزان تر است.
  • مناسب بودن برای افراد مبتلا به آلرژی
  • مبل های چرمی نسبت به مبل های پارچه ای به راحتی می توانند با یک دستمال مرطوب پاک و تمیز شوند.
  • یکی از معایب مبل چرم، هزینه بالای آن است.
  • چرم بوها را کمتر به خود جذب می کند.
  • عیب دیگر سرد بودن این مبلمان ها در فصل زمستان و گرم بودن آن در تابستان است که می توان موجب تعریق شود.
  • در مبلمان چرم فنر به کار نمی رود.
  • با این که تنوع چرم بالا است اما طرح های بسیار کم است.

چگونه رنگ روکش چرم را انتخاب کنیم؟

  1. همجواری: به هر سه دسته از رنگ‌ها که در دایره رنگ کنار یک دیگر قرار گرفته باشند .
  2. مکمل: رنگ‌هایی که در دایره رنگ روبروی یک دیگر قرار دارند.

چه عواملی باعث خراب شدن پارچه مبلمان می‌شود؟

آلودگی و گرد و غبار یکی از دلایلی است که در گذر زمان باعث آسیب رساندن به روکش مبلمان اداری شما می‌شود. این ذرات ریز در میان منافذ ریز جای می‌گیرند، انباشتگی آلودگی در زمان کوتاهی مقاومت پارچه را کم می‌کند. به طور مثال در هنگام نشستن بر روی مبل ذرات آلودگی با بافت پارچه دچار اصطکاک می‌شوند. به همین دلیل تمیز کردن سطح روکش مبلمان اداری به شیوه اصولی و صحیح باید صورت بگیرد.

در نهایت اینکه

ما سعی کرده ایم تا امروز و با ارائه این مقاله به این پرسش شما دوستان عزیز که کدام جنس پارچه برای صندلی اداری مناسب است؟ پاسخ دهیم و شما را با انواع جنس پارچه صندلی اداری و مزایا و معایب آن ها تا حدودی آشنا کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی جهت خرید مبلمان اداری می توانید با مشاوران ما از طریق سایت فرید صنعت در ارتباط باشید.