تشخیص انواع چوب مبل می تواند شما را در فروشگاه مانند یک شخص حرفه ای جلوه دهد! فرض کنید از انواع چوب مبل و سایر متریال مبل اطلاعات بسیار بالایی داشته باشید قاعدتا در هنگام خرید مبلمان زمان کمتری مصرف کرده و بدون نگرانی خرید خود را انجام خواهید دارد، ما در این مقاله سعی داریم شما را با انواع چوب مبل آشنا سازیم و از متریال مصرفی این شرکت در محصولات این مجموعه صحبت کنیم.در ادامه فرید صنعت شما را با انواع چوب مبل و معرفی آن ها آشنا خواهیم کرد.

همانطور که مستحضر هستید محصولات چوبی مانند مبل یکی از نیازهای اصلی هر خانه به شمار می آید و تقریبا در هر خانه‌ی ایرانی از مبلمان‌های متنوع یافت می‌شود که هر کدام با توجه به دکوراسیون خانه و همچنین بودجه‌ی خریدار متفاوت است!  در این مقاله سعی داریم در خصوص نوع های مختلف چوب مبل توضیح دهیم، شاید در نگاه اول شناسایی مدل های مختلف چوب مبلمان کمی ساده به نظر برسد اما این گونه نیست! پیشنهاد می گردد تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا در خصوص شناسایی چوب در هنگام خرید مشکلی نداشته باشیم.

نحوه تشخیص انواع چوب مبل

تشخیص انواع چوب مبل و نوع‌های مختلف آن تنها با کسب سال‌ها تجربه به دست می‌آید! اما قبل از هر چیز نیاز است که در مورد هر یک از آن ها اطلاعات کلی داشته باشیم، بنابراین در وهله‌ی اول مهم‌ترین اصل برای شناسایی و تشخیص نوع های مختلف چوب مبل جمع آوری اطلاعات لازم در خصوص هر یک از آن‌ها است.یکی از اساسی ترین مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند انتظار خرید بهترین و مرغوب‌ترین مبل با کمترین هزینه است! یعنی برخی از افراد جامعه همیشه به دنبال بهترین ها با حداقل قیمت هستند که مطمئنا رسیدن به چنین درخواستی کاملا غیر منطقی بوده و امکان پذیر نمی باشد.ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که کدام چوب برای مبل بهتر است؟ کدام یک از آن‌ها در مدت زمان طولانی کیفیت خود را حفظ خواهد کرد؟ زمانی که به دنبال خرید مبل هستیم اول از همه به کیفیت متریال های مبل اهمیت می دهیم و از فروشنده در خصوص آنها اطلاعات جمع آوری می کنیم اما به راستی کدام نوع بهترین است؟ در ادامه به این نتیجه می رسیم که کدام چوب مبل برای مبلمان مناسب است.

نوع های مختلف چوب مبل

چوب راش:

انواع چوب مبل و معرفی آن ها

شرکت فرید صنعت ارائه دهنده ی انواع مبل های راحتی می باشد که در متریال مصرفی محصولات خود از بهترین ها استفاده می کند که یکی از آن‌ها چوب راش است، اما چوب راش چیست؟ چوب راش به استحکام، دوام و پایداری معروف است و معمولا مبلمان هایی که به وسیله ی چوب راش تولید می شوند سنگین تر از سایر محصولات هستند! این چوب به علت درجه سختی بالا و همچنین بافت همگن برای تولید کنندگان و مصرف کنندگانی که به استحکام علاقه دارند مناسب می باشد که شرکت فرید صنعت به عنوان یکی از تولیدکنندگان برتر در ایران از ترکیب چوب راش، روس و گردو برای تولید محصولات چوبی خود استفاده می کند که حاصل آن ساخت و تولید مبل های پرفروش ایران است که شما می توانید در این سایت آن‌ها را مشاهده کنید.

 چوب روس:

تشخیص انواع چوب مبل می تواند شما را در هنگام خرید بسیار موفق تر از سایر افراد کند! چوب روس که به چوب های وارداتی نیز معروفند در ایران به وفور پیدا می شوند که از آن‌ها در صنایع مختلف چوب استفاده می‌گردد، چوب روس از چوب های نرم و سخت گرفته می شوند که در برابر پوسیدگی بسیار مقاوم می باشند، این نوع چوب نسبت به راش سبک تر و شکننده تر هستند، البته در مناطقی که رطوبت زیاد است پیشنهاد می‌گردد که از چوب روس استفاده گردد.انواع چوب مبل و تشخیص نوع های مختلف چوب نیاز به کسب تجربه به صورت میدانی است چون چوب روس به خودی خود دارای نوع های مختلفی همچون: بلوط، صنوبر، نراد، کاج و غیره هستند که از درختان نرم و سخت گرفته می شوند، این دسته از چوب به رنگ سفید است و تنها جهت استفاده در مبلمان استفاده نمی گردد! یعنی چوب نراد برای خمیر کاغذ نیز کاربردی بوده و برای این منظور می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

چوب گردو:

همیشه از یک چوب برای تولید یک محصول مانند مبل استفاده نمی شود بلکه در برخی موارد ترکیبی از آن‌ها هستند که یک محصول را مقاوم می سازد، بنابراین بهتر است که در خصوص انواع چوب مبل و نوع های مختلف چوب مبل نیز اطلاع بیشتری داشته باشیم تا صرفا نگوییم که یک محصول تماما از گردو، راش یا هر چیز دیگری است، بلکه ممکن است برای ساخت مبل از چوب های ترکیبی استفاده شود.گردو یکی دیگر از چوب‌های پر استفاده در صنایع چوب است، کسانی که به دنبال استفاده از یک محصول چوبی در فضای باز هستند تولید محصولات با این چوب پیشنهاد می شود چرا که بدنه قوی، سختی بسیار بالا و همچنین تلخ بودن آن باعث شده که هیچ حشره ای به سمت آن نیاید و این موضوع باعث استحکام و دوام بالای آن در محیط های باز می شود.

گردو در برابر فشار بسیار مقاوم است و در دسته بندی چوب های نیمه سنگین قرار می گیرد، اگر به مبل های استیل علاقه داشته باشید معمولا در تاج ها و سایر کار های تزیینی مورد استفاده قرار گرفته و یکی از بهترین ها در منبت‌کاری به شمار می‌آید، شاید دانستن هر یک از آن‌ها نیاز به مطالعه ی زیاد داشته باشد اما زمانی که در اندیشه ی خرید مبل خوب هستید بهتر است که در مورد هر یک از آن‌ها اطلاع کلی و مکفی داشته باشید.

 چوب بلوط:

در روزگار قدیم و نه چندان دور از چوب بلوط جهت مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گرفت اما امروزه شاهد استفاده از چوب بلوط در صنایع مبل و صنایع دستی هستیم چرا که ظاهر بسیار متفاوت و برجستگی‌های روی آن باعث شده که به دکوراسیون داخلی منزل رنگ و لعاب خاصی دهد و نظر شما و سایر افراد را جلب نمابد، لازم به ذکر است که چوب بلوط به منظور تولید پارکت،ساخت واگن، کشتی و صندلی مورد استفاده قرار می گیرد چرا که در برابر رطوبت و همچنین فرسایش مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد.

چوب گیلاس:

چوب گیلاس مناسب برای سازهای موسیقی، مبلمان، کابینت‌ها، کف‌پوش و درب ها می باشند، چوب گیلاس به رنگ تیره است و اکثریت مردم جامعه آن را به رنگ گیلاس می‌شناسند، به همین دلیل نزد برخی از افراد بسیار محبوب است؛ این چوب به مرور زمان به رنگ تیره در آمده و ظاهر بسیار مناسب و زیبایی را از خود به نمایش می‌گذارد و معمولا افراد حرفه ای از آن برای ایجاد یک محیط فوق العاده در دکوراسیون خانه مدرن استفاده می‌کنند.

تشخیص انواع چوب مبل

انواع چوب مبل و معرفی آن ها

بسیاری از افراد به به دنبال تشخیص انواع چوب مبل هستند اما شاید این موضوع کمی سخت به نظر برسد که در خصوص نوع های مختلف چوب مبل اطلاعات کامل و جامعی به دست بیاوریم، مخصوصا اگر صرفا هدف ما جمع آوری اطلاعات به منظور خرید مبل های راحتی باشد! معمولا کسانی به دنبال تشخیص چوب مبل هستند که قصد ورود به صنعت چوب و حرفه ای شدن در این زمینه را دارند اما آیا راه دیگری برای آن وجود ندارد؟ بله ما می توانیم در خصوص آن اطلاعات کلی در اختیار شما قرار دهیم تا اگر مبل محبوبی مانند مبل چستر ترکیه ای مورد توجه شما قرار گرفته از جنس انواع متریال آن آشنا شوید.

برخی از تولیدکنندگان ممکن است چوب مبل برای تولید یک محصول چوبی استفاده نکنند! شاید کمی عجیب به نظر برسد اما در برخی موارد شاهد آن هستیم که به جای استفاده و به کارگیری از چوب از رزین استفاده می شود که از آن به عنوان  فایبرگلاس تقویت شده یاد می‌شود که عمدتا از جنس پلاستیک است و با نام پلی استر رزین شناخته می شود! حال سوال این است که آیا راهی برای تشخیص آن وجود دارد؟ بله، ما می توانیم با استفاده از دو روشی که به شما معرفی می‌کنیم چوب و پلی استر رزین را از هم تشخیص دهیم که به شرح زیر است:

راه اول این است که یک سوزن داغ به قسمتی از مبل فرو کنید، اگر بوی پلاستیکی از آن برخاست بدانید که جنس این مبل از پلی استر رزین است.اگر این امکان وجود داشت بدون آسیب رساندن به محصول می توانید که سوزن را به قسمتی از مبل فرو کنید، اگر سوزن در محصول فرو رفت می توان به این نتیجه رسید که جنس آن چوب است اما اگر با سختی را در هنگام فشار دادن متوجه شدید و یا سوزن در مبل فرو نرفت می توان به این نتیجه رسید که جنس محصول از رزین است.

سخن پایانی

زمانی که صحبت از انواع چوب مبل می‌شود ممکن است که کمی با سردرگمی در خرید مواجه شویم چرا که به دنبال بهترین گزینه برای خرید مبل هستیم اما آیا از خود پرسیدید در میان نوع های مختلف چوب مبل کدام از آن‌ها بهترین است؟ یا اینکه در زمان خرید محصول اولویت با کدام نوع است؟ با توجه به موارد ذکر شده بالا و معرفی چوب های مختلف و پر استفاده به این نتیجه می‌رسیم که چوب راش، روس و گردو ترکیب فوق العاده ای را ایجاد خواهند کرد، به همین علت مبل های موجود در فرید صنعت جز باکیفیت ترین و مرغوب ترین محصولات چوبی به حساب می‌آید چرا که از این سه نوع چوب در محصولات خود استفاده می‌نماید.شرکت فرید صنعت از بهترین متریال های موجود در بازار استفاده می‌کند و ما نه تنها چوب، بلکه تمام متریال های مصرفی ساخت یک مبل با کیفیت و با دوام است، این موضوع را می توانید در زمان مشاهده ی محصول به وضوح ببینید چرا که تمام گفته های ما قابل لمس و پذیرش است.