تعمیر صندلی اداری، یکی از بهترین راهکارها، برای کاهش هزینه ‌های شما است. اما هنگام تعمیر کردن صندلی اداری باید به این مورد توجه کنید که شخصی حرفه ای را برای تعمیرات انتخاب کنید تا بهترین کیفیت خدمات به شما ارائه شود. برخی افراد گمان می کنند که تعمیر صندلی هزینه زیادی را بر روی دست آن ها می گذارد اما باید بدانید که قیمت تعمیر صندلی اداری کاملا به میزان خرابی آن، تعداد قطعات مشکل دار و معیوب و خرید قطعات صندلی مورد نیاز، بستگی دارد.

مراحل تعویض و تعمیر چرخ صندلی اداری

  • در مرحله اول سر صندلی را روی زمین قرار می دهند تا چرخ ها در هوا قرار بگیرند و دسترسی کاملی به تمام چرخ ها داشته باشند.
  • پس از آن به سراغ باز کردن چرخ ها می روند، در صورت باز نشدن آن ها با استفاده از روغن کاری و اسپری روی آن، سعی می کنند چرخ ها را بیرون بکشند.
  • اگر چرخ های صندلی خیلی محکم هستند و با این روش جدا نشوند، با استفاده از پیچ گوشتی ۲ سو این کار را انجام می دهند. برای انجام این روش باید از یک پیچ گوشتی بزرگ استفاده کنید، سر پیچ گوشتی را تا جایی که کاملا بین چرخ و پایه صندلی قرار گیرد، فشار دهید و سپس آن را بچرخانید تا چرخ شروع به حرکت به سمت بالا کند و از صندلی خارج شود.
  • پس از گذراندن این مراحل و خارج کردن چرخ ها از صندلی، نوبت به اندازه گیری آن ها می شود تا با توجه به اندازه آن ها چرخ های جدیدی را تهیه کنید. برای این کار باید اندازه پایه چرخ ها با استفاده از خط کش مشخص شود. برای این که از قیمت چرخ صندلی اداری، با خبر شوید بهتر است به چند جا سر بزنید، سپس قیمت ها و جنس ها را با یک دیگر مقایسه کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.
  • سپس تصمیم بگیرید که چه نوع چرخی را می خواهید بخرید. دقت کنید که چرخ های ۲ قلو تمایل بیشتری به ثابت ماندن دارند، زیرا وزن را به طور مساوی توزیع می کند، اما یک چرخ تکی، چرخ قابل اطمینان تر است، زیرا با داشتن قطعات کمتری، فرصت کمتری برای شکست دارد. از چرخ های ۲ قلو بیشتر در دفاتر و ادارات استفاده می شود، در حالی که چرخ های تکی معمولاً در محیط های صنعتی استفاده می شوند.
  • بعد از این که چرخ مورد نظر تان را انتخاب کردید، باید آن ها را در سر جای شان قرار دهید. برای بستن چرخ هایی با پایه رزوه دار می توانید با دستان خود چرخ را در جای مورد نظر بپیچانید.
  • برای تعویض چرخ صندلی نیلپر و جا زدن آن ها با پایه فشاری و خاری، باید پایه چرخ را به پایه صندلی فشار دهید تا جایی که قسمت پایینی پایه چرخ با کف پایه صندلی یک سطح و هم اندازه شود.

معمولا صندلی‌ های اداری بر اثر استفاده مداوم و زیاد آسیب می ‌بیند. از آن جایی که راحتی استفاده از صندلی و آسان حرکت کردن آن ها به کیفیت چرخ صندلی بستگی دارد، باید یک صندلی با چرخ های درجه یک انتخاب کنید. زیرا اگر آن ها بی کیفیت باشند در زمان بسیار کمی می شکنند و دچار ضرر می شوید. چرخ‌ های صندلی اداری اکثرا بر روی پایه‌ هایی فلزی و با روکش کروم قرار دارند.