امروزه سبک و ایده هایی که برای طراحی و دکوراسیون فضاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد از همیشه بیشتر مورد توجه مشتریان و مراجعه کنندگان قرار می گیرد. افراد در وهله نخست و در بدو ورود به یک مکان پیش از هر چیزی به ظاهر و شیک بودن آن مکان توجه می کنند.این مهم در خصوص هر مکانی اهمیت دارد.خصوصا مکان هایی که یک سرویس را به مشتریان ارائه می دهند و افراد زمان زیادی را در آن جا به سر می برند، باید حتما دکوراسیون و طراحی شیکی داشته باشند تا بتوانند به شکل موفقیت آمیزتری مشتریان را جذب کنند.
یکی از مکان هایی که سبک دکوراسیون آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است سالن های زیبایی است.در این مقاله از سایت فرید صنعت به صورت کامل با اهمیت طراحی دکوراسیون سالن زیبایی، نکات مهم در این خصوص و سبک ها و ایده های جذابی که وجود دارد آشنا می شویم.

طراحی دکوراسیون سالن زیبایی

امروزه علاوه بر کیفیت خدمات در یک سالن زیبایی، مشتریان قبل از بازدید از سالن به دکوراسیون و طراحی آن توجه می کنند و آن را در نظر می گیرند. به همین دلیل توصیه می شود که صاحبان این کسب و کارها زمان و منابع بیشتری را برای چیدمان و دکوراسیون سالن زیبایی خود صرف کرده و به همان میزان که به کیفیت خدمات اهمیت می دهند به طراحی دکوراسیون سالن زیبایی نیز توجه کنند.این مورد اهمیت بسیار زیادی در موفقیت و پیشرفت یک سالن زیبایی دارد. ظاهر و احساس سالن شما اساس تجربه مشتریان است. به همین دلیل برنامه ریزی و انتخاب دقیق دکوراسیون سالن می تواند نمایان گر هویت سالن زیبایی مورد نظر باشد و فضایی دلپذیر را بسازد که مشتریان در آن احساس شادابی و راحتی کنند.

خصوصا این که سالن های زیبایی مکانی است برای زیبا شدن، به آرامش رسیدن و شاد شدن افراد. به همین دلیل نیز باید طراحی و دکوراسیون داخلی سالن زیبایی به همان اندازه جذاب، زیبا و شاداب باشد.اگر افراد در این فضا حس تمیزی، زیبایی و راحتی نداشته باشند قطعا بعد از یک بار مراجعه به سالن، بار دیگر به آن جا مراجعه نکرده و سالن زیبایی در جذب مشتری شکست می خورد.به همین دلیل تمامی افراد در این حوزه باید به طراحی دکوراسیون سالن آرایشگاه زنانه اهمیت زیادی دهند و از اصول و ایده های مدرن و به روز برای چیدمان سالن ها استفاده کنند تا به این ترتیب در جذب مشتریان به سالن موفق تر باشند و بتوانند مشتریان بیشتری را جذب کنند.

انواع سبک های دکوراسیون سالن های زیبایی با طراحی فوق العاده عالی

دکوراسیون سالن زیبایی

همان طور که گفته شد برای طراحی سالن زیبایی زنانه می توان از سبک ها و ایده های مختلفی استفاده کرد. در این سبک ها می توان جزئیات مختلفی را در نظر گرفت تا طراحی دکوراسیون سالن زیبایی مورد نظر بسیار جذاب و چشم گیرتر شود. برای مثال یکی از سبک های موجود، سبک دکوراسیون سالن زیبایی مدرن است که قطعا در آن از جزئیات و اکسسوری های مدرن و به روز استفاده می شود. در این سبک جزئیات تمیز و خطوط واضح در طراحی نمود می یابد و سبک دکور سالن زیبایی ساده در بخش های مختلف قابل اجراست.
رایج ترین سبک های دکوراسیون سالن زیبایی شامل مواردی می شود که در ادامه به صورت مختصر به معرفی و توضیح آنها می پردازیم.

سبک طراحی دکوراسیون سالن آرایشگاه زنانه مدرن

سبک مدرن یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین سبک هایی است که از آن برای طراحی دکوراسیون سالن زیبایی استفاده می شود. معمولا این سبک با یک سری ویژگی ها و جزئیات شاخص برجسته می شود. رنگ دیوارها و پالت رنگی مورد استفاده در دکور و طراحی سالن زیبایی زنانه یکی از آنهاست که معمولا پالت های رنگی روشن و اغراق آمیز در این سبک مورد استفاده قرار می گیرد.اغراق و غیر متعارف بودن از ویژگی های مهم سبک دکوراسیون سالن زیبایی مدرن است که در آن تمامی وسایل و جزئیات سالن در چیدمانی خاص در سالن قرار می گیرند. وسایل بسیار متفاوت و جذاب اند و با نمونه های معمول فرق دارند. در این سبک طراحی ها و اشکال هندسی و الگوهای زاویه دار در تک تک جزئیات دیده می شود و معمولا نیز طراحی داخلی دکوراسیون داخلی سالن زیبایی بسیار ساده و شیک است.

سبک طراحی و دکوراسیون داخلی سالن زیبایی کلاسیک

یکی دیگر از سبک های مورد استفاده برای طراحی دکوراسیون سالن زیبایی زنانه، سبک کلاسیک است. در این سبک همان طور که از نام آن مشخص است طراحی داخلی سالن کاملا سنتی و کلاسیک است. جزئیات قدیمی، دیوارها و ستون های گچ بری شده، اکسسوری ها و مبلمان های کلاسیک مانند مبلمان های چوبی، استفاده از رنگ های طلایی و سفید در طراحی داخلی سالن زیبایی زنانه و مواردی از این دست مهم ترین ویژگی هایی است که سالن هایی با این سبک دکوراسیون دارند.
نکته مهم برای اجرای سبک کلاسیک این است که معمولا این نوع طراحی ها به فضاهایی بزرگ و آزاد نیاز دارند تا دست طراح برای اجرای ایده ها کاملا باز باشد.

سبک دکور سالن زیبایی ساده

سادگی همیشه زیباست و طرفداران زیادی دارد. به همین دلیل نیز یکی از انواع سبک های طراحی دکوراسیون سالن زیبایی، سبک ساده است که در آن همه چیز تمیز، ساده و بدون زرق و برق نگه داشته می شود. در سبک ساده رنگ ها معمولا روشن و ساده و از پالت های رنگی سفید و کرم انتخاب می شود.
این سبک به دلیل آرامش و راحتی زیادی که دارد، جزو سبک های پر طرفدار برای طراحی داخلی دکوراسیون داخلی سالن زیبایی است.

سبک دکوراسیون مینیمال برای طراحی داخلی سالن زیبایی

در سبک مینیمال که تقریبا مشابه سبک دکور سالن زیبایی ساده است نیز همه چیز شیک، تمیز و ساده نگه داشته می شود، با این تفاوت که اساس این سبک استفاده از حداقل جزئیات و اکسسوری هاست.در واقع باز هم با تکیه به ساده گرایی، ایده های متفاوت طراحی دکوراسیون سالن زیبایی پیاده می شود. باز هم استفاده از رنگ های ساده، خصوصا رنگ سفید از مهم ترین ویژگی ها در این سبک طراحی داخلی است. استفاده از خطوط تمیز و منظم، اشکال و زوایای مشخص و واضح و الگوهای ساده سبک دکوراسیون داخلی مینیمالی برای طراحی سالن زیبایی را تعریف می کند.

نکات مهم در طراحی دکوراسیون سالن زیبایی

در خصوص طراحی دکوراسیون سالن زیبایی نیز باید یک سری اصول و نکات مهم را در نظر گرفت تا ایده ها برجسته و کاربردی اجرا شوند.توجه به طرح کلی، رنگ های مورد استفاده برای طراحی داخلی دکوراسیون داخلی سالن زیبایی، سبک روشنایی، استفاده از جزئیات و اکسسوری ها و چیدمان وسایل مربوط به سالن های زیبایی از مهم ترین مواردی است که در طراحی دکوراسیون سالن آرایشگاه زنانه باید به آنها توجه کرد. در سایت فرید صنعت برخی از مهم ترین نکات را در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم.

یک تم متمرکز انتخاب کنید

پس از انتخاب یک موضوع، مطمئن شوید که به آن پایبند هستید. یک تم متمرکز به کل طراحی سالن حس منسجمی می دهد. به عنوان مثال، اگر به دنبال یک تم شیک در ورودی هستید، نقاط و ایستگاه های مختلف در سالن نیز باید با این تم ورودی مطابقت داشته باشند. اگر به دنبال طرح بنفش و سفید در قسمت سالن انتظار هستید، مطمئن شوید که طرح مشابهی را در کل فضای سالن اجرا می کنید.علاوه بر این، هنگام طراحی دکوراسیون سالن زیبایی خود، سعی کنید نوآور باشید. فضای سالن فراتر از چهار دیواری استانداردی است که در آن مشغول به کار می شوید. از طرح های هیجان انگیز در کف و سقف استفاده کنید. یک سقف رنگارنگ همیشه فضای سالن شما را روشن می کند. اگر فضای کوچکی دارید، می توانید با رنگ آمیزی آن ها به رنگ سفید یا هر رنگ روشن دیگری، اتاق را بزرگ تر نشان دهید.

نورپردازی کامل ایجاد کنید

نورپردازی یک ویژگی ضروری در سالن زیبایی است. اگر پنجره ‌های بزرگی دارید، می‌توانید آنها را باز کنید تا از نور طبیعی خورشید در فضای داخلی سالن استفاده کنید. با این حال، اگر فضای شما از نور طبیعی بهره نمی برد، باید در انتخاب گزینه های نورپردازی نوآور باشید. به خاطر داشته باشید که هدف اصلی نورپردازی این است که مشتری بتواند در آینه خوب خود را ببیند و زیبا به نظر برسد.بنابراین، بهتر است لامپ های گرم را در کنار لامپ های سرد انتخاب کنید. علاوه بر این، لامپ ‌ها و روشنایی ها را در مکان ‌های ایده ‌آل نصب کنید که مانع از ایجاد سایه در مکان‌ هایی که مشتری می ‌نشیند، شود. برخی از انتخاب ‌های عالی عبارتند از ترکیبی از چراغ ‌های پشت آینه، چراغ ‌های ایستاده و روشنایی بالای سر. علاوه بر این استفاده از آینه ها می تواند به انعکاس هر چه بیشتر نور در فضا کمک زیادی کند. در طراحی دکوراسیون سالن زیبایی روشنایی را می توان یکی از مهم ترین فاکتورها در نظر گرفت.

از گیاهان در طراحی سالن زیبایی زنانه استفاده کنید

دکوراسیون سالن زیبایی

گیاهان زنده نه تنها فضاهای شما را زنده می کنند بلکه به تمیز کردن هوای سالن شما نیز کمک می کنند. آوردن گیاهان طبیعی به داخل سالن یک راه عالی برای رسیدن به یک احساس آرامش طبیعی در فضای کار است که مشتریان قطعا آن را دوست خواهند داشت. گیاهان همچنین به شما کمک می کنند تمرکز بیشتری داشته باشید و خلاقیت، حافظه و خلق و خو را بهبود می بخشند.شما همچنین می توانید از گیاهان داخلی به عنوان قطعات برجسته ای در دکوراسیون سالن زیبایی مدرن خود استفاده کنید که و با کمک آنها نقاط کانونی نرم و به خصوصی را به وجود بیاورید. قبل از اینکه گیاهی را اضافه کنید، فضای خود را تجزیه و تحلیل کنید و قوی ترین و ضعیف ترین نقاط اتاق را مشخص کنید. قسمت هایی از فضای خود را که باید کمی برجسته تر شوند را پیدا کنید. علاوه بر این، تصمیم بگیرید که چه گیاهانی در فضای داخلی که دوباره طراحی می کنید عالی به نظر می رسند. یک سالن زیبایی می تواند از گیاهان کوچکی بهره مند شود که همه کاره هستند و نگهداری کمی نیاز دارند.

مبلمان همراه مناسب را انتخاب کنید

مبلمان و صندلی هایی که در سالن زیبایی از آنها استفاده می کنید را می توان به عنوان مهم ترین ابزار و وسایل در سالن های زیبایی در نظر گرفت. به خاطر داشته باشید که هر مبلمانی که در بازار وجود دارد الزاما برای سالن شما مناسب نخواهد بود. مبلمان مناسب باید راحتی و بهترین تجربه کلی را برای مشتریان فراهم کند. همچنین باید به خوبی به سبک طراحی داخلی موجود و تم سالن بیاید و روی آن تأکید کند.برندهایی که انتخاب می ‌کنید باید به نشیمن راحتی داشته باشند و انجام خدمات تخصصی زیبایی روی آنها راحت باشد. اطمینان حاصل کنید که مبلمانی که خریداری می کنید شیک و با بالاترین کیفیت است. اگر در یک بخش مجلل از شهر هستید و معمولاً به مشتریان پردرآمد خدمات می دهید، دکوراسیون مبلمانی که انتخاب می کنید باید منعکس کننده آن باشد.

استفاده از آینه ها در طراحی و دکوراسیون داخلی سالن زیبایی

علاوه بر این، هنگامی که مبلمان را درست کردید، باید به فکر آینه نیز باشید. هر یک از مشتریان شما بیشتر از هر قسمت دیگر از سالن شما زمان بیشتری را در مقابل آینه می گذرانند. بنابراین کاربرد آینه ها در طراحی دکوراسیون سالن زیبایی را نادیده نگیرید و به آن اهمیت زیادی بدهید. اگر می خواهید سالن خود را وسیع تر و بازتر کنید، از آینه های چند ایستگاهی بزرگ استفاده کنید.همچنین می‌ توانید از آینه‌ های تک ایستگاهی برای ایجاد احساس صمیمی ‌تر و خصوصی ‌تر در مکانی خاص و مشخص از سالن استفاده کنید. برای زیبایی شناسی بیشتر، به سراغ آینه های قاب دار بروید. هنگام قرار دادن آینه ها باید جنبه نور را نیز در نظر بگیرید. از کاربرد آینه هایی که به مراجعین نور کور کننده می دهند باید اجتناب کرد

استفاده از یک قطعه بیانیه در طراحی سالن زیبایی

زمانی که شروع به طراحی دکوراسیون سالن زیبایی می کنید بهتر است از یک یا دو قطعه به عنوان بیانیه در طراحی استفاده کنید و ایده چیدمان سالن زیبایی را حول این قطعات بچرخانید.
این راه کاری برای اجرای یک سبک دکوراسیون ساده و مینیمالیست است که به دنبال آن نیازی به استفاده کردن بیش از حد از وسایل دکوری برای دیزاین سالن نخواهید داشت.

از فضای دیوارها به نحو احسنت استفاده کنید و سبک و مطبوع

استفاده صحیح از فضای دیوارها، خصوصا دیوارهایی که رو به روی محل نشستن مشتریان برای دریافت خدمات زیبایی نیستند می تواند سالن زیبایی شما را بزرگتر نشان دهد. برای این منظور می توانید از تابلوهای نقاشی بزرگ روی دیوارها استفاده کنید.سعی کنید این آثار هنری را در ارتفاعات بالاتر نصب کنید تا توهم فضایی ایجاد کنند و سالن زیبایی را جادارتر و جذاب تر نشان دهند.اضافه کردن رنگ های متضاد زیاد به سالن زیبایی شما می تواند حال و هوای نامنظمی را در طراحی دکوراسیون سالن زیبایی ایجاد کند. برای حفظ طراوت و شادابی فضای خود در حین افزودن رنگ، سعی کنید فقط از یک رنگ پررنگ در دکور سالن زیبایی مورد نظر استفاده کنید.رنگ صورتی، آبی روشن یا سبز می تواند ابعاد جدیدی را در طراحی داخلی دکوراسیون داخلی سالن زیبایی به ارمغان بیاورد.