میز کنفرانس از جمله مهم‌ترین مبلمان اداری است که در هر شرکت یا سازمانی وجود دارد. بدون این محصول جلسات و میتینگ‌های کاری با مشکلات جدی روبه‌رو شده و عملاً برگزاری آنها امکان‌پذیر نیست. در هنگام خرید میز کنفرانس اداری باید توجه داشته باشید که کالای خریداری شده از ویژگی‌های مشخصی برخوردار باشد تا موقع گردهمایی کارمندان با هیچ مشکلی مواجه نشوید. در این مطلب قصد داریم ویژگی‌های میز کنفرانس خوب و مناسب برای محل کار را برای شما شرح دهیم. اگر شما نیز پیش از تهیه این مدل محصول به دنبال یک راهنمای خرید میز کنفرانس هستید مطالعۀ این مقاله می‌تواند به شما کمک کند. پس تا پایان همراه ما باشید!

اهمیت میز کنفرانس اداری

جلسات کاری یک شرکت از اهمیت بالایی برخوردار است. عمدۀ تصمیمات مهم در خلال همین نشست‌ها است که اتخاذ می‌شود. به همین جهت است که خرید میز کنفرانس مناسب برای جلسات امری بسیار مهم تلقی می‌شود. اشخاصی که در یک جلسه شرکت دارند باید بتوانند با تمرکز کافی بر روی موضوع مورد بحث به تبادل نظر و مذاکره بپردازند. آنها همچنین باید تا جایی که امکان دارد حین جلسات احساس راحتی کنند و طولانی شدن نشست‌ها باعث خستگی حضار نشود. راهنمای خرید میز کنفرانس فاکتورهای مهم در انتخاب میز کنفرانس را به شما معرفی می‌کند تا بتوانید انتخاب هوشمندانه‌ای داشته باشید.

در خرید میز باید کمی دقت بیشتر به خرج دهید. میز هایی که فرم فلزی دارند قدرت تحمل و عمر بالاتری هم دارن. شما قرار نیست هر سال میز کنفرانس خود را عوض کنید حداقل تا ۱۰ سال باید از همین میز استفاده کنید.

بهترین میز های کنفرانس چه ویژگی هایی دارند؟

بهترین میز های کنفرانس که در راهنمای انتخاب میز کنفرانس به شما ارائه می دهیم را در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم تا بهترین آن ها را انتخاب کنیم. میز های کنفرانس به ۲ دسته تقسیم می شوند:

میز ها گرد که جلسات دور تا دور آن برگزار می شود و یک نوع میز چند تکه بزرگ که دور تا دور است و به صورت مستطیل مانند می باشد.

این دو نوع میز کنفرانس از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و می توان گفت به همین دو نوع هم میتوان آنها را محدود کرد چرا که از مدل های دیگر این میز ها استفاده چندانی نمی شود.

برای راهنمای انتخاب میز کنفرانس باید به شما بگوییم که ابتدا باید نیاز سنجی کنید. پس از این کار باید ویژگی های اصلی یک میز کنفرانس را بدانید. اگر در یک محیط بزرگ و برای استفاده افراد زیادی که قرار است در جلسات شرکت کنند به دنبال میز مناسب می گردید بهتر است نمونه های چند تکه به همراه تجهیزات صدا تهیه کنید. این مدل از میز ها دارای طراحی بسیار راحت و جادار هستند تا افراد زیادی که قرار است در جلسه و کنفرانس شرکت کنند به راحتی به کار خود مشغول شوند.

چه ماده‌ای برای ساخت میز کنفرانس مناسب است؟

پاسخ به این سؤال کمی سخت است چراکه با توجه به عملکرد و هزینه‌ای که در اختیار دارید مواد به کار رفته در میز تغییر می‌کند. میزهای کنفرانس ساخته‌شده از چوب طبیعی از گذشته تاکنون به عنوان محصولاتی مجلل و کلاسیک مورد استفاده قرار گرفته‌اند. چوب مورد استفاده در این میزها از درختان افرا، بلوط یا گردو تهیه می‌شود و به دلیل اینکه از مواد بازیافتی ساخته نمی‌شود از قیمت بسیار بالایی هم برخوردارند. البته نگهداری از این میزها نیز بسیار سخت است. در نتیجه بسیاری از سازمان‌ها قادر به خریدن میز کنفرانس ساخته‌شده از چوب طبیعی پرهزینه نیستند.

چوب‌های مهندسی از اتصال فیبرهای چوبی با استفاده از چسب و گرما و فشار ساخته می‌شوند که MDF یکی از نام آشناترین آنها به شمار می‌رود. این چوب‌ها اغلب از قیمت مقرون به صرفه تری نسبت به چوب طبیعی برخوردارند و در قیاس تخته‌های معمولی استحکام بالاتری دارند. چوب‌های مهندسی به لطف روکش‌های قرار گرفته بر روی آنها، ظاهری مشابه چوب طبیعی دارند و به همان اندازه نیز قوی و بادوام هستند.

انواع میز کنفرانس بر اساس شکل و فرم

  • میز کنفرانس مستطیل

مرسوم‌ترین نوع میز کنفرانس همین میز های کنفرانس مستطیلی می‌باشند. این میزهای کنفرانسی در ابعاد مختلف با طرح‌ها و آپشن‌ها متفاوتی می‌توانند طراحی و تولید شوند و معمولاً اولین، ساده‌ترین و بهترین انتخاب برای هر محیط اداری همین میزهای کنفرانس مستطیلی است.

  • میز کنفرانس قایقی

میزهای کنفرانس قایقی شکل دارای کناره‌های محدب، با انتهای کمی مخروطی و گاهی گوشه‌های گرد هستند که به دلیل انحنای جزئی روی میز، زیبا و شیک به نظر می‌رسند و شما با خرید این میز اتاقی شیک خواهید داشت.

  • میز کنفرانس بیضی

میزهای کنفرانس بیضی شکل با لبه‌های گرد و خطوط براق چشم نواز هستند. این میز با توجه به سایز و ابعاد مورد نیاز شما تولید و ساخته می‌شود. این سبک میزهای کنفرانس نیز مانند میزهای مستطیلی طرف‌داران زیادی دارد و معمولاً در همه محیط‌های کاری از آن‌ها می‌توان استفاده کرد.

  • میز کنفرانس چند ضلعی

میزهای کنفرانس چند ضلعی به دو شکل گرد و مستطیل امکان ساخت دارند. میز کنفرانس چند ضلعی گرد برای فضاهای کوچک‌تر ایده آل است چرا که جمع و جورتر می‌باشد و فضای زیادی از اتاق شما را درگیر نمی‌کند. جهت نشستن راحت‌تر، هنگام انتخاب یک میز چند ضلعی گرد، پایه مناسب را انتخاب کنید. برای اتاق‌های بزرگ‌تر، یک میز کنفرانس چند ضلعی مستطیلی را به منظور تأثیر بصری قابل توجه تهیه کنید.

  • میز کنفرانس گرد یا دایره‌ای

میز کنفرانس گرد یا دایره‌ای برای اتاق‌های کوچک‌تر مناسب است و استفاده می‌شود. میزهای کنفرانس گرد احساس آرامش و فراگیری را در یک جلسه ایجاد می‌کند و فضای کافی برای همه فراهم است. البته برای میزهای کنفرانس بزرگ در سازمان‌های مختلف که فضای آن ها کوچک است معمولاً از سبک میز کنفرانس دایره‌ای استفاده می‌شود.

  • میز کنفرانس یو شکل

میز کنفرانس U شکل نیز یکی از پرکاربردترین میز کنفرانس است که برای مجموعه‌های بزرگ و نسبتاً بزرگ این نوع میز کنفرانس توصیه شده چرا که با طراحی خاص خود هم بیشترین استفاده را از محیط کرده هم فضایی را در میان دو ردیف جهت پذیرایی‌ها و قرار داد مانیتورها به وجود می‌آورند و شما از میز خود به بهترین نحو استفاده می‌کنید.

انواع میز کنفرانس بر اساس پایه

پایه میزها باید با بهترین کیفیت ممکن ساخته شود تا استحکام بالایی داشته باشد همچنین پایه میزهای کنفرانس اگر به طور صحیح طراحی شوند به میز شما زیبایی دو چندان می‌بخشد. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود هنگام خرید از انواع پایه با اندازه‌ها و اشکال مختلف برای میز کنفرانس خود انتخاب کنید. تعداد آنها بسته به قطر یا طول میز کنفرانس می‌تواند متغیر باشد.

  • میز کنفرانس پایه فلزی

مقاله راهنمای خرید میز کنفرانس جدای از مسائل فنی باید کالا بروز باشد. میزهای کنفرانس پایه فلزی که به تازگی پر طرفدار شده‌اند با تنوع مدل در پایه‌های خود زیبایی خاص و مدرنی را به محیط می‌بخشند. میز کنفرانس پایه فلزی می‌تواند هر شکل و فرمی داشته باشد ولی پایه‌های آن از جنس فلز یا استنلس استیل می‌باشند.

  • میز کنفرانس پایه چوبی

وقتی صحبت از چوب در مبلمان اداری می‌شود همه ذهنشان به سمت مبلمان اداری کلاسیک می‌رود. این طرز تفکر امروزه خلاقیت را از بین می‌برد. میز کنفرانس پایه چوبی می‌تواند از صفحه شیشه‌ای درست شده باشد. ترکیب شیشه و چوب نمای بسیار زیبایی را به هر محیطی می‌دهد. البته میز کنفرانس کلاسیک نیز از پایه‌های چوبی بهره می‌برد که استحکام بالاتر‌ی را نیز دارد.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت میز کنفرانس

یکی از موارد تاثیرگذار در انتخاب و خرید میز کنفرانس مدرن، قیمت آن است. قیمت میز کنفرانس بسته به عوامل گوناگونی از جمله:

  • برند سازنده
  • مواد اولیه مورد استفاده
  • سبک طراحی
  • کیفیت ساخت
  • ابعاد میز کنفرانس
  • و دیگر موارد تاثیرگذار

متغیر خواهد بود. بنابر همین مسئله، اگر به دنبال قیمت دقیق میز کنفرانس هستید، ابتدا باید میز مورد نظر خود را مشخص کرده و سپس به دنبال قیمت آن باشید.

طول عمر و کیفیت میز کنفرانس تا چه حد حائز اهمیت است؟

کیفیت محصولات اداری که تهیه می کنید، به ویژه میز کنفرانس که یکی از مهم ترین آیتم ها می باشد، همیشه باید اولویت اول شما باشد. هرگز کیفیت را فدای قیمت نکنید. قبل از هر چیز از کیفیت میز کنفرانس و مرغوبیت متریال استفاده شده در آن اطمینان خاطر حاصل کنید. این کار باعث می شود تا سالیان سال از آن میز استفاده کنید، بدون اینکه فرسوده شود یا آسیبی ببیند.  قیمت میز کنفرانس با کیفیت آن رابطه مستقیم دارد. بنابراین اگر قصد خرید میز کنفرانس با کیفیت بالا دارید،بهتر است بودجه مورد نظر خود را از قبل بررسی و مشخص کنید.

سخن پایانی

در راهنمای انتخاب میز کنفرانس به شما اطلاعات زیادی دادیم تا بتوانید به راحتی میز مناسب محل کار خود را انتخاب کنید. این کار می تواند تاثیر زیادی روی موفقیت های شما در جلسات داشته باشد. بهتر است اگر جلسات زیادی در محل کار شما برگزار نمی شود سالن جلسات را به محیط دیگری تبدیل کنید و جلسات خود را در همان اتاق مدیریت برگزار کنید. این کار صرفه اقتصادی زیادی برای شما دارد. استفاده از صندلی های اداری را نباید فراموش کنید. صندلی های اداری مخصوص که فرد را دچار خستگی زودرس نمی کند در نتیجه جلسات نیز می تواند تاثیر داشته باشد.