آیا می دانید سبک دکوراسیون انتقالی چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟ دلیل نام گذاری سبک انتقالی به این نام چیست ؟ اگر بخواهیم در یک کلام این سبک را تعریف کنیم باید بگوییم که سبک دکوراسیون انتقالی یا ترانزیشنال ترکیبی از دو سبک مدرن و سنتی است که دارای محبوبیت فراوانی در بین افراد می باشد. در این مجله فرید صنعت قصد داریم به معرفی سبک دکوراسیون انتقالی بپردازیم.

سبک دکوراسیون انتقالی یا ترانزیشنال

سبک دکوراسیون انتقالی یا ترانزیشنال یکی از سبک های ترکیبی محسوب می شود که از طرفداران زیادی برخوردار است. می توانید ترکیبی از سبک مدرن و سنتی را در این نوع از دکوراسیون داخلی منزل مشاهده کنید. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که نمی توانید از محیط سنتی دل بکنید اما علاقه خاصی به دنیای مدرنتیه دارید ، این سبک برای شما گزینه ای ایده آل محسوب می شود. سبک دکوراسیون انتقالی یا ترانزیشنال دارای ویژگی هایی است که در ادامه به آن ها می پردازیم و نحوه چیدمان آن را در خانه و سایر محیط ها نیز توضیح خواهیم داد.

 سبک دکوراسیون انتقالی

سبک دکوراسیون انتقالی یا ترنزیشنال برای چه منازل و افرادی مناسب است؟

با توجه به تنوع لوازم و عناصری که در این سبک دکوراسیون استفاده می شود، این سبک برای همه ی خانه ها قابل استفاده خواهد بود. تفاوتی ندارد که منزل شما بسیار بزرگ یا کوچک باشد. با انتخاب اصولی و صحیح انواع لوازم می توانید به بهترین شکل دکوراسیون انتقالی را در منزل خود پیاده سازی کنید.معمولا افرادی که به رنگ های سرد و خنثی علاقه مند هستند، از این سبک خوششان می آید. اگر از دسته افرادی هستید که تمایلی به تجملاتی بودن ندارید، این سبک مناسب شماست. حال شاید این سوال برایتان پیش آید که اصلی ترین لوازم و عناصر مورد استفاده در دکوراسیون انتقالی کدام اند. در این قسمت از مقاله به بررسی و معرفی این عناصر خواهیم پرداخت.

تابلوهای ساده و مدرن در کنار تابلوهای بزرگ و تجملی 

تابلوها یکی از مهم ترین عناصر در دکوراسیون انتقالی هستند. معمولا پر طرفدار ترین رنگی که در تابلوهای سبک انتقالی دیده می شود، سفید، آبی آسمانی، طوسی، کرمی و خاکستری کمرنگ است. مهم ترین ویژگی که برای تابلوها، انواع شلف دیواری، باکس و دیگر دکوریجات سبک انتقالی می توان نام برد، خنثی بودن رنگ های مورد استفاده در آن است. این رنگ های خنثی در کنار رنگ های شاد و پر نشاط سبک سنتی، هارمونی زیبایی را ایجاد می کند. حال افراد با توجه به علایقی که نسبت به رنگ ها و سبک ها دارند، تصمیم میگیرند که کدام یک از سبک های سنتی یا مدرن را پر رنگ تر کنند.

مبلمان ساده اما تکمیل کننده رنگ های خنثی در سبک دکوراسیون انتقالی 

مبلمان معمولا از مواردی هستند که در دکوراسیون منزل سهم گسترده ای از فضا و چشم انداز اول را به خود اختصاص می دهند. از این رو بهترین گزینه ای هستند که می توانید به واسطه آن ها رنگ دکوراسیون را به صورت دلخواه به سمت سنتی بودن یا مدرن بودن ببرید. اگر قسمت های مختلف مانند فرش، دکوریجات، میز تلویزیون و موارد دیگر را در یک دسته بندی قرار دادید و از رنگ های خنثی استفاده کردید، باید از سرویس مبلمان به عنوان تکمیل کننده رنگ دکوراسیون استفاده کنید. زیرا در دکوراسیون انتقالی رنگ های خنثی باید در کنار رنگ های قوی قرار بگیرند تا مفهوم انتقالی به خوبی اجرا شود.

هماهنگی دکوراسیون مدرن و سنتی در اتاق خواب 

برای پیاده سازی سبک دکوراسیون انتقالی یا ترنزیشنال در اتاق خواب کارتان ساده تر است. سادگی و خلوت بودن از ویژگی های مهم دکوراسیون انتقالی محسوب می شود که در چیدمان اتاق خواب به بهترین شکل ممکن می توان از این ویژگی بهره مند شد.سرویس خواب را می توان قلب یک اتاق خواب دانست که در دکوراسیون انتقالی بهتر است رنگ خنثی داشته باشد. باز هم با توجه به علاقه تان نسبت به گرایش دکوراسیون انتقالی به مدرن یا سنتی بودن، می توانید رنگ های گرم و پر نشاط را برای سرویس خواب تهیه کنید اما قطعا مواردی مانند پرده ها، فرش یا کاغذ دیواری باید رنگ خنثی و طرح ساده ای داشته باشند که در نهایت حس تعادل برقرار شود. حس تعادل را از مهم ترین ویژگی های سبک دکوراسیون انتقالی می توان دانست. اگر ویژگی های هر سبک دکوراسیون به خوبی شناخته شود، استفاده از آن در قسمت های مختلف سخت نخواهد بود.

انتخاب مبلمان و وسایل راحتی

خرید مبلمان لوکس و خرید میز و گلمیزهای سلطنتی می تواند هر محیطی را شیک و مجلل کند. اما این نوع از مبل ها برای سبک های سطلنتی و کلاسیک مناسب هستند. اگر سبک دکوراسیون انتقالی یا ترانزیشنال را انتخاب کرده اید باید حدالامکان از وسایل و مبلمان راحتی استفاده کنید. در مطالب گذشته به راهنمای خرید مبل راحتی پرداختیم و نکاتی را در این زمینه به شما عزیزان توضیح دادیم.

در سبک هایی مانند سبک انتقالی ، مبلمان نقش بسیار مهمی ایفا می کند و می توانید از آن ها به عنوان نقطه کانونی در خانه استفاده کنید. پس باید آن ها را به نحوی بچینید که اطراف آن خالی بماند و فضای منفی ایجاد شود. اگر نگاهی به تصاویر کنید متوجه می شوید که در اغلب آن ها فضای خالی در اطراف مبلمان وجود دارد. به سبک انتقالی ، سبک ” بدون زمان ” هم گفته می شود. به این معنی که شما در یک زمان خاص محدود نمی شوید و به همین دلیل است که می توانید مدرنیته و سنت را در کنار یکدیگر به کار ببرید.

عدم استفاده از وسایل اضافه و جانبی

اگر مطالب گذشته وب سایت را مطالعه کرده باشید قطعا اطلاعات زیادی در خصوص سبک های مدرن به دست آورده اید. در سبک مدرن بیان می شود که استفاده از اشیای جانبی مانند دکوریجات باید به حداقل برسد. در سبک دکوراسیون انتقالی یا ترانزیشنال نیز باید این مورد به خوبی رعایت شود. اگر می خواهید به فضای مورد نظر جزئیات اضافه کنید باید این جزئیات را از طریق ترکیب مبلمان ، پارچه ، کوسن و … نشان دهید. اما توجه داشته باشید که پرداختن به جزئیات به قدری زیاد نشود که چشم ها گیج شوند.

مهم ترین ویژگی های سبک دکوراسیون انتقالی یا ترنزیشنال چیست؟

 سبک دکوراسیون انتقالی

احتمالا با توجه به ویژگی هایی که تاکنون در قسمت های مختلف متن بررسی کردیم، اکنون می دانید لازمه های اصلی برای پیاده سازی سبک دکوراسیون چیست. گاهی اوقات با دانستن نکات و ویژگی های هر سبک دکوراسیون می توان آن را به ساده ترین حالت ممکن پیاده سازی کرد.
نیاز نیست حتما خرید کتابخانه ، دکوریجات یا مبلمان خیلی خاص را در برنامه هایتان قرار دهید بلکه با دانستن ویژگی های خاص هر سبک دکوراسیون می توان از آن استفاده کرد.

در این قسمت نگاه خلاصه واری به مهم ترین ویژگی های سبک دکوراسیون انتقالی یا ترنزیشنال خواهیم داشت.  رعایت تعادل بین دکوراسیون سبک معاصر – سنتی و مدرن ، استفاده بیشتر از رنگ های سرد و خنثی در کنار رنگ های پر نشاط و قوی ، استفاده از نور سرد در کنار نور گرم قطعا با رعایت این موارد می توان سبک دکوراسیون را در قسمت های مختلف خانه پیاده سازی کرد. به طور مثال آشپرخانه به عنوان قلب خانه از قسمت هایی است که دستتان برای پیاده سازی هر سبک دکوراسیونی کاملا باز است.

استفاده از سبک دکوراسیون انتقالی یا ترنزیشنال در آشپزخانه 

یکی از تصورات اشتباه درباره دکوراسیون ترنزیشنال این است که پیاده سازی آن در آشپزخانه و رعایت سبک مدرن و سنتی در کنار هم کار سختی است زیرا در آشپزخانه، وسایل بزرگ مانند یخچال و ماشین لباس شویی وجود دارد که نمی توان خیلی آن ها را به سمت سنتی بودن سوق داد.به صورت کلی این تصور اشتباه است زیرا پیاده سازی دکوراسیون انتقالی با رعایت تعادل سنتی یا مدرن بودن وسایل، نور، پارچه و متریال ممکن است.حتی در صورتی که یخچال، ماشین لباس شویی، گاز و بیشتر وسایل رنگ یکسانی داشته باشند، باز هم گزینه هایی مانند کابینت، لوستر، فرش، میز و صندلی ناهار خوری، ظروف تزئینی، ساعت و موارد بسیاری وجود دارد که با آن ها می توان تعادل استفاده از رنگ های خنثی و گرم را رعایت کرد.

پیاده سازی سبک دکوراسیون ترانزیشنال به ساده ترین شکل ممکن 

کلی آنچه که در روند پیاده سازی انواع سبک دکوراسیون توصیه می شود، این است که اطلاعاتتان را درباره چگونگی استفاده از آن سبک زیاد کرده و برای ایده گرفتن، تصاویر زیادی نگاه کنید. نیاز نیست به خرید گسترده ی لوازمات منزل رو بیاورید.بلکه با خرید یک شی کوچک مانند تابلو، باکس یا حتی شلف دیواری می توان این مرز تعادل میان سبک انتقالی را تغییر داد.