می دانیم که میز اداری یک مجموعه مهم‌ترین بخش در آن مجموعه به حساب می آید . بخش اصلی شرکت‌ها در اتاق مدیریت است سپس بخش های دیگر و در نهایت کلیه ارتباطات درون سازمانی یا برون سازمانی شما در این اتاق بررسی خواهند شد می خواهیم در این مقاله ویژگی میز مدیریتی و اداری خوب را برای شما توضیح دهیم و نکاتی را بازگو می کنیم که برای انتخاب میز مدیریت و اداری خوب به شما کمک شایانی می کند پس در ادامه همراه ما با مقاله ویژگی میز مدیریتی و اداری خوب باشید تا با ترفند های یک انتخاب ایده آل آشنا شوید.

ویژگی میز اداری خوب بر چه اساسی ارزیابی می شود؟

میز اداری در واقع میزی است که توسط پرسنل یک اداره مورد استفاده قرار می گیرد به دلیل این که کارمندها ساعت های زیادی را در پشت این میزها سپری می کنند لذا ضروری است که این میزها از ویژگی های مناسبی برخوردار باشند تا به سلامتی کارمندان آسیبی نرساند به طور معمول ویژگی میز اداری خوب بر اساس ابعاد میز، متریال های طراحی، داشتن کشو، زیبایی و… ارزیابی می شود.

رنگ میز یکی از ویژگی‌ها که باید به آن توجه کنید!

رنگ میز اغلب رنگ تیره است چرا که جایگاه بالاتری را به نمایش می گذارد. البته انتخاب رنگ میز باید به سلیقه کاربرش باشد و دقت کنید که رنگ میز یکی از ویژگی های میز خوب حساب می شود ولی دکوراسیون اتاق از چه سبکی می باشد و رنگ مناسب برای آن فضا چیست خود یک بحث جدا است.

چند نکته مهم در انتخاب ابعاد میز خوب

باید بدانیم میز های مدیریتی نسبت به سایر میز های اداری از جمله میز کارمندی و میز کارشناسی ابعاد بزرگتری دارد و آن هم به دلیل شرایط کاری مدیر است که در یک قسمت میز کامپیوتر و تقویم و کاتالوگ قرار می‌گیرد و باید جای اضافی برای سایر کارها به صورت اختصاصی داشته باشد و علاوه بر این‌ها باید فضای کافی برای انجام سایر امور مدیریتی روی میز فراهم باشد . میز های مدیریتی خود به خود بخاطر ماهیتشان ابعاد بزرگتری دارند البته لازم به ذکر است میز مدیریتی کلاسیک نیز ابعاد بزرگتری نسبت به میز های مدیریتی معمول دارند. توجه داشته باشید که ویژگی میز مدیریتی خوب نباید کوچکتر یا بزرگتر از نسبتش با سایز و اندازه اتاق باشد چرا که زیبایی خود را به شدت از دست می دهد. بسیاری از شرکت های معتبر شاید قادر به انجام پروژه های سفارشی نباشند چرا که لازمه این امر تغییر ابعاد معمول به ابعاد سفارش مشتریان است که محاسبات خاص خود را دارد تا محصولات در هر اندازه و ابعادی اصولی و ارگونومیک باشند و زیبایی را منتقل کنند.

میز مدیریتی

میز مدیریتی

استفاده از کشو در میز اداری 

مجهز بودن میز به کشو می تواند یک ویژگی خوب برای آن به حساب بیاید چرا که کارمندان می توانند مدارک، اسناد و وسایل مرتبط با کار خود را در کشو قرار دهند و از بی نظمی محیط کار جلوگیری خواهد کرد.

استفاده از متریال های باکیفیت در میز اداری

یکی دیگر از ویژگی میز اداری خوب این است که در ساخت آن از مواد اولیه با کیفیت و مقاوم استفاده شود. یکی از پرکاربردترین متریال ها در ساخت میز اداری ام دی اف است که در صورت استاندارد و با کیفیت بودن می تواند دوام بالایی داشته باشد و وزن کامپیوتر و وسایر وسایل را براحتی تحمل کند.

توجه به ویژگی‌های شغلی

در بسیاری از موارد، میز اداری مناسب برای مهندسین معمار، با میز اداری مناسب برای یک وکیل دادگستری، تفاوت‌هایی اساسی دارد. هرچند که هر دوی این میزها را بتوان در رده میز اداری با کیفیت قرار داد. در واقع توجه به ویژگی‌های شغلی و نیازهای هر شغل، در زمینه انتخاب میز اداری موضوع بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار دهید. بعضی مشاغل نیازمند استفاده متوالی از رایانه هستند. در حالی که مشاغل دیگر هر لحظه در حال نوشتن و ثبت اطلاعات روی کاغذ هستند. بعضی شغل‌ها مرتبط با مذاکرات تلفنی است و در مواردی میز کار گروهی برای بهبود فعالیت‌های گروهی مناسب‌تر است. به هر حال بسیار مهم است که هنگام خرید و انتخاب و انتخاب میز اداری ، به این مسئله توجه داشته باشید.

زیبایی میز اداری

زیبایی میز اداری نیز در کنار سایر موارد مربوط به ویژگی میز اداری خوب بسیار با اهمیت است و از لحاظ نظم دادن به شرکت و اداره نیزمی تواند قابل توجه باشد و نقش اساسی را در طراحی و دکوراسیون محیط کار می تواند ایفا کند. در صورتی که محیط اداری یا شرکت طراحی زیبایی داشته باشند ولی میزهای اداری نامتناسب باشند در این صورت کل زیبایی شرکت مخدوش خواهد شد برای میز اداری می توان رنگ های متناسب با فضای شرکت انتخاب کرد.

ارتفاع از اصلی ترین ویژگی های میز اداری

ارتفاع میز اداری باید به گونه ای باشد که مدیر و کاربر آن بتوانند به راحتی روی میز کار کنند،  به طور مثال اگر ارتفاع بلندی داشته باشد استفاده و برداشتن وسایل سخت می شود و در دراز مدت به دلیل قرار نگرفت دست‌ها هنگام کار با سیستم و یا نوشتن روی میز در ارتفاعی استاندارد باعث ایجاد مشکل می‌شود. درعین حال نیز اگر میز اداری ارتفاع کمی داشته باشد هم باعث ایجاد درد های فیزیکی در ناحیه کمر و گردن به دلیل خم شدن کاربر می شود و به همین علت انتخاب ارتفاع مناسب از مهم‌ترین ویژگی میز اداری خوب می باشد.

دسترس‌پذیری و کاربردی بودن

یک میز اداری با کیفیت باید بتواند نیازهای کاربر خود را به بهترین شکل ممکن برطرف کند. از این رو توجه به دسترس‌پذیری و کاربردی بودن میز اداری، موضوع بسیار مهمی است که هنگام انتخاب آن باید مورد توجه قرار گیرد. به زبان ساده منظور از دسترس‌پذیری امکان استفاده از تمامی سطوح میز و امکانات جانبی (مثل کشوها و طبقات میز) آن در ساده‌ترین شکل ممکن است. همچنین منظور از کاربردی بودن میز اداری، آن است که میز پاسخگوی نیازهای معمول کاربر باشد. ارتفاع استاندارد، محل مناسب برای قرار گرفتن پاها، مساحت کافی روی میز، امکانات کاربردی گوناگون از جمله، فضایی برای جمع کردن سیم‌های احتمالی و اتصالات مختلف و… مواردی است که باعث کاربردی‌تر شدن میز اداری انتخاب شده خواهد شد.

چه نوع متریال‌هایی برای میز مدیریت وجود دارد؟

میز اداری

میز اداری

میز های اداری در سبک های مختلف طراحی و ساخته می شوند که از ویژگی میز اداری خوب می باشد. مثلا میز مدیریت مدرن و کلاسیک متریال خاص خود را دارند . حالا متریال مصرفی برای یک میز اداری مناسب را چگونه انتخاب کنیم ؟ متریال میز های اداری متفاوت است ، می تواند از ام دی اف باشد یا از چوب یا شیشه و فلز و یا ترکیبی از این متریال با یکدیگر . انتخاب جنس مواد مصرفی برای میز های اداری به فاکتور های خاصی مرتبط است . ابتدا سلیقه شما مهم است و سپس به سبک انتخابی میز اداری  و نوع دکوراسیون فضا و نور پردازی و نوع کاربری آن باید توجه داشته باشید .

فلز 

معمولاً میز اداری و یا میز مدیریت با پایه فلز و قاب مبلمان ساخته شده از فلز را می بینید. اما امروزه از فلز به عنوان ماده اصلی میز کار نیز استفاده می شود. این نوع مبلمان اغلب از ورق استیل ساخته شده‌اند. هنگام خرید یک میز اداری پایه فلزی باید به ضخامت ورق توجه کافی داشته باشید.

چوب

چوب متداول‌ترین ماده ای است که برای ساخت میز اداری استفاده می شود. مبلمان اداری چوبی و میز مدیریت چوبی را می توان از تخته سه لا یا چوب جامد تولید کرد. تخته سه لا از نظر بصری جذاب و زیبا به نظر می رسد، اما چوب جامد از دوام و استحکام بالاتری برخوردار می باشد.  ساخت مبلمان اداری از تخته سه لا آسانتر و سریعتر انجام می شود، اما چوب جامد محکم تر است و می توان آن را به صورت سفارشی تهیه کرد تا میز اداری مخصوص شما را ساخت. بسته به قابلیت استفاده و نیاز به ذخیره سازی، می توانید میزهای اداری چوبی را با پایه های متحرک، کشوهای چوبی، قفسه های یک یا دوتایی انتخاب کنید.

پلاستیک

در مقایسه با فلز و چوب، پلاستیک ارزان است. اگر بودجه محدودی دارید میز اداری ساخته شده از پلاستیک بهترین گزینه برای شما خواهد بود. با این حال، مبلمان پلاستیکی دوام زیادی ندارند و ظرف چند سال متلاشی می شوند. اگرچه می توان طرح های عالی مبلمان را با پلاستیک تولید کرد، اما با احساس و ظاهر مبلمان فلزی و چوبی مطابقت ندارد.

لمینت و کامپوزیت

میز اداری ساخته شده از مواد کامپوزیت و لمینت ها در انواع طرح‌ها و سبک‌ها موجود است. اگر برای شما عملکرد در مقایسه با سبک اهمیت بیشتری دارد، یک میز اداری مدیریت کامپوزیت یا ورقه ورقه با چوب انتخابی عالی برای شما خواهد بود

انواع میز کارمندی

انواع میز کارمندی را می توانیم به چهار دسته تقسیم بندی کنیم:

  • میز کارمندی کوچک
  • میز کارمندی مدرن
  • میز کارمندی شیک
  • میز کارمندی کلاسیک

کلام آخر

اگر اطلاعات کافی در این زمینه را نداشته باشید، ممکن است خرید میز ادرای برایتان دشوار و چالش برانگیز باشد. به خصوص خرید میز و صندلی جلسات که یکی از مهم ترین بخش های خرید مبلمان اداری است. فرید صنعت، یکی از معتبرترین شرکت های طراحی و ساخت مبلمان اداری، راهنمای کاملی برای شما خواهد بود تا خرید راحت تری را تجربه کنید.