از آنجایی که رفت و آمد در سازمان‌ها و اماکن اداری زیاد است و بیشتر در معرض دید افراد قرار دارند، طراحی فضای داخلی آنها بسیار مهم است. چرا که افراد با نگاه کردن به طیف رنگی به کار رفته در مبلمان اداری یا نوع و جنس آنها و یا طریقه چیدمان آنها و چگونگی دکوراسیون سازمان، انرژی‌های مختلفی دریافت می­کنند. برای مثال اگر در تجهیزات سازمان، از طیف رنگی روشن استفاده شده باشد، انرژی مثبت و حس تعامل بیشتری را به بیننده منتقل می‌کند. لازم به ذکر است که هر بخش از سازمان، از اهمیت خاصی برخوردار است. البته در بین آنها اتاق مدیریت، به علت جایگاه مدیر مجموعه بسیار مهم است. در نتیجه نحوه دکوراسیون بخش‌های مختلف این اتاق از جمله دکور پشت میز مدیریت از اهمیت ویژه ای برخوردار است با فریدصنعت تا پایان مقاله همراه باشید.

اهمیت رنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت

معمولا وقتی که وارد هر اتاقی از جمله اتاق مدیریت می شوید اولین چیزی که چشم شما را می گیرد رنگ هایی است که در آن اتاق یا آن محل استفاده شده است و حتی اگر انقدر دقیق نباشید و اولین ارتباط چشمی شما با افراد آن محیط و مبلمان باشد قطعاً گزینه بعدی رنگ‌ها خواهد بود و توجه داشته باشید که همیشه رنگ ها می توانند تاثیر بسیار زیادی را در ذهن مخاطب بگذارند و به طور مثال اگر شما در اتاق مدیریت از رنگ های روشن استفاده کنید باعث می‌شوید که احساس اعتماد به نفس در افرادی که به آنها رجوع می‌کنند بیشتر شود و همچنین باعث می شود که جلسات مذاکره و تصمیم گیری ها با روند بهتر و آرامش بیشتری پیش برود.

استفاده از گیاهان برای دکور پشت میز

استفاده از گیاهان طبیعی در گلدان‌های زیبا، کوچک و حتی بزرگ، زیبایی خاصی را به میز مدیریت می‌بخشد و برخی از این گیاهان، در پاکیزه کردن هوای فضای داخل اتاق مدیریت نیز نقش به‌سزایی دارند. همانطور که می­دانید گیاهان آپارتمانی، به زمان زیادی جهت رسیدگی نیاز ندارند و نگهداری از آنها نیز سخت و پیچیده نیست. لازم به ذکر است که زیاده‌روی در استفاده از گیاهان روی میز، باعث ایجاد بی‌نظمی و به هم ریختگی میز مدیریتی می‌شود.

دکور پشت میز

قفسه ها و فایل ها برای دکور پشت میز

در صورتی که تصمیم به طراحی داخلی اتاق مدیریت گرفته شد لازم است که شما از یک سری فایل و قفسه بر روی دیوار ها استفاده کنید که بتوانید از اسناد و مدارک و برگه ها را به صورت منظم سازماندهی کنید و چیدمان آنها باید به صورتی باشد که بتوانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند بهتر است این فایل ها و قفسه ها از جنس میز اداری و مبل ‌های اداری باشد که به صورت غالب در محیط استفاده کرده اید.

استفاده از وسایل دکوری برای دکور پشت میز

برخی از افراد به اشتباه تصور می کنند که اتاق مدیریت باید فضایی رسمی و خشک باشد. در حالیکه در این اتاق نیز باید از اکسسوری های مدرن و جذاب استفاده کرد تا در حین رسمی بودن، صمیمانه و گرم به نظر برسد. علاوه بر اکسسوری‌های مختلف، مدیران می‌توانند در طراحی دکور پشت میز مدیریتی، از برچسب‌های زیبا و خاص روی تخته وایتبورد پشت میز خود استفاده کنند. این بدان معنا نیست که تمام صفحه تخته را برچسب و اکسسوری بپوشاند و تنها بخش کوچکی از آن برای ایجاد تنوع در زاویه دید کافیست با برچسب‌های شیک پوشیده شود.

استفاده از نگهدارنده‌های شیک برای کاغذ‌ها و اسناد برای دکور پشت میز

استفاده از نگهدارنده‌های زیبا برای کاغذ‌های اضافه به جای قرار دادن نامرتب آنها پشت مانیتور کامپیوتر، علاوه بر نظم بخشیدن به میز مدیریت، به زیبا‌تر دیده شدن آن نیز کمک می‌کند. نکته قابل توجه این است که رنگ تمام این اکسسوری‌ها باید با رنگ میز مدیریت همخوانی داشته باشد.

نورپردازی دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت

در هر فضایی، چه منزل و چه محیط های اداری مهم است که نور پردازی ها به چه صورت باشد زیرا نور پردازی ها می تواند تاثیر و اهمیت زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی منازل داشته باشد ولی اهمیت این موضوع در محیط های اداری بسیار زیاد است زیرا افراد بیشتر وقت خودشان را در محیط کار می گذراند در حال رسیدگی به امور مختلف هستند که دارای اهمیت است و لازم است که نورپردازی به گونه‌ای باشد که چشم آنها خسته نشود و راندمان کار پایین نیاید. در این محیط‌ها وجود نور طبیعی اهمیت زیادی دارد و باید همیشه از چراغ ها و روشنایی های دیواری در این محیط ها استفاده شود و همچنین نور اتاق مدیریت هم باید با دقت خاصی تنظیم شود تا تمام موارد گفته شده در آن رعایت شده باشد.

نحوه چیدمان مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت

اگر اتاقی که برای اتاق مدیریت انتخاب کرده اید وسعت زیادی دارد می توانید با استفاده از وسایلی که در محیط قرار می ‌دهید فضای اتاق را به دو قسمت تقسیم کنید و یک قسمت را به گفتگوهای دوستانه اختصاص دهید و قسمت دیگر را برای کارهای جدی و فضای اداری بگذارید. برای اینکه این دو قسمت را از هم جدا کنید نیاز به چند صندلی و مبل های راحتی دارید که پیشتر راجع به انتخاب آنها با شما صحبت کردیم.

طراحی میزهای مدیریتی خاص برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت

در بین میزهای اداری و مدیریتی تنوع زیادی وجود دارد و افراد با توجه به سلیقه و سبک و میزان هزینه ای که می توانند پرداخت کنند با موارد متنوعی روبرو می شوند و باید توجه داشته باشید که همیشه میزی را خریداری کنید که با ابعاد و اندازه ی اتاقی که در نظر گرفته‌اید کاملاً همخوانی داشته باشد و متناسب باشد. بهتر است میزهای مدیریتی نسبت به میزهای کارمندی هم جزئیات بیشتری داشته باشد هم بزرگتر باشد زیرا قرار است وسایل بیشتری در این میزها جای بگیرد.

معمولا میزهایی را که به عنوان میز مدیریت طراحی و تولید کرده اند طوری ساخته‌اند که فایل ها و کشو های زیادی داشته باشد و یک قسمت هایی برای آرشیو پرونده ها و اسناد داشته باشد که شبیه کتابخانه است و شما در نهایت با توجه به سلیقه و نیاز تان خرید را انجام خواهید داد یا اگر مدل مد نظر خود را پیدا نکردید می‌توانید آن را سفارش دهید تا برای شما بسازند.

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق های مدیریتی کوچک

وقتی که تصمیم گرفتید اتاق های مدیریتی را طراحی کنید لازم است به مقدار وسایل و مبلمانی که قرار است در این اتاق ها جای بگیرد دقت کنید زیرا بعضی وقت ها لازم است که شخص دومی هم در کنار مدیر در اتاق حضور داشته باشد تا بعضی از کارها را انجام دهند پس بهتر است همیشه فضا را طوری قرار دهید که جا برای شخص دوم و میز و وسایل او وجود داشته باشد و اگر فضای شما به اندازه کافی بزرگ نیست پس بهتر است میز مدیریت را کوچکتر انتخاب کنید که به شخص دیگری بتواند نیز خود را کنار آن بگذارد و یا آنقدر بزرگ انتخاب کنید که همزمان دو نفر بتوانند از آن استفاده کنند البته در نظر داشته باشید که مدل میز باید طوری باشد که بتوانید دو صندلی کنار آن بگذارید و جای حرکت برای آنها موجود باشد.

سخن پایانی

همانطور که گفتیم، امروزه طراحی قسمت های مختلف اتاق مدیریت نیز حائز اهمیت است. همچنین طراحان به تمام جزئیات و نکات دقت می کنند تا همه چیز زیباتر و شکیل تر به نظر برسد. به همین دلیل است که حتی طراحی دکور پشت میز مدیریت نیز مهم است و باید به بهترین شکل ممکن طراحی و از بهترین تجهیزات اداری استفاده شود.