شاید خیلی از شما دوستان با خودتان بگویید که جنس پارچه صندلی اداری اصلا موضوع مهم و دارای اهمیتی نیست که بخواهیم ذهن خود را درگیر آن کنیم. در پاسخ به این باور و عقیده شما دوستان عزیز باید بگوییم که کاملا در اشتباه هستید  و انتخاب پارچه مناسب برای روکش صندلی اداری نه تنها مسئله بسیار مهم و دارای اهمیتی است بلکه یکی از عوامل بسیار مهم در دکوراسیون و سلامت پوست نیز به شمار می آید. به همین منظور امروز می خواهیم در فریدصنعت بیشتر به این مسئله بپردازیم که کدام جنس پارچه برای صندلی اداری مناسب است؟ و چطور باید آن را انتخاب کنیم؟! این مهم را به خاطر داشته باشید که یک بخش مهم درخرید صندلی مناسب محل کار، انتخاب جنس پارچه روکش آن است که بتوانید با آن احساس راحتی کنید.

چرا انتخاب روکش پارچه ای صندلی اداری مهم است؟

روکش صندلی اداری یکی از اصلی ترین اجزای صندلی است که امکان نشستن بر روی فوم را فراهم می کند. کیفیت روکش و پارچه صندلی به جهت تماس مستقیم آن با کاربر اهمیت زیادی دارد. بالطبع اگر در پارچه صندلی از پلاستیک غیر قابل تنفس استفاده شود، کاربر در زمان نشستن بر روی صندلی در بخش هایی همچون نشمین گاه و تکیه گاه، دچار تعریق بیش از حد می شود.
احساس خیسی در این بخش ها می تواند بر روحیات کارمندان اثر منفی گذاشته و بازدهی آنان را نیز تحت تأثیر قرار دهد. به همین خاطر است که امروزه در ساخت صندلی اداری ارگونومیک، از پارچه های متخلخل با قابلیت عبور جریان هوا استفاده می شود. در این حالت پارچه با جابجایی هوا مانع از تعریق شده و از ایجاد لک یا بوی بد بروی روکش صندلی، جلوگیری می کند.
علاوه بر این ها شکل ظاهری روکش پارچه ای صندلی اداری بر شکل کلی صندلی اثر مستقیم می گذارد. همه ما می دانیم که صندلی های اداری بخش زیادی از یک فضای اداری را اشغال کرده و بر دکوراسیون محیط اثر می گذارند. مسلماً هر قدر از روکش های بهتر، زیباتر تر و با کیفیت تری استفاده شود، کیفیت دکوراسیون نیز به همین میزان بهبود می یابد.

کدام جنس پارچه برای صندلی اداری مناسب است؟

حال که بخوبی این موضوع را درک کردید که انتخاب پارچه مناسب برای روکش صندلی اداری چقدر دارای اهمیت می باشد، لازم است بدانید که اصلا کدام جنس پارچه برای صندلی اداری مناسب است؟ و بهتر است در زمان خرید صندلی اداری مورد نظرتان بیشتر به سراغ کدام گزینه ها بروید.

از مهم ترین و بهترین جنس پاره صندلی اداری می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • پارچه وینیل
  • پارچه چرم
  • پارچه مشبک

پارچه وینیل برای روکش صندلی اداری

اولین پارچه که می خواهیم در پاسخ این سوال که کدام جنس پارچه برای صندلی اداری مناسب است؟ به شما معرفی کنیم پارچه وینیل می باشد. متریال ساخت این پارچه به گونه ای است که به راحتی می توانید آن را تمیز کنید و از جمله پارچه های صندلی اداری می باشد که دوام و ماندگاری بسیار بالایی دارد. مثلا: اگر محیط کار شما از جمله مواردی است که زیاد با آلودگی سر و کار دارید همچون بیمارستان ها و کارخانجات  بهترین گزینه برای روکش صندلی شما پارچه وینیل می باشد.

متریال این پارچه اینگونه است که به راحتی آلودگی از آن پاک خواهد شد و هیچ لکی روی آن باقی نخواهد ماند. اما، این پارچه یک عیبی هم دارد و آن این است که در روزهای گرم تابستان استفاده از آن سخت و لذیت کننده می باشد زیرا که صندلی های که روکش آن ها از پارچه وینیل می باشند قابلیت تنفس را ندارند و با نشستن طولانی مدت روی آن عرق خواهید کرد. بنابراین توصیه می کنیم اگر محیط کار شما یک مکان گرم و مرطوب می باشد اصلا به دنبال پارچه وینیل برای روکش صندلی های اداری نباشید.

پارچه صندلی اداری

پارچه چرم برای روکش صندلی اداری

اما، گزینه بعدی از جنس پارچه صندلی ، چرم می باشد که در دو نوع چرم طبیعی و چرم مصنوعی در بازار موجود می باشند. چرم از جمله پارچه های است که از بهترین و لوکس ترین متریال ها برای تولید صندلی اداری برخوردار می باشد و به نوعی می توان گفت که رقیبی ندارد. ظاهر بسیار زیبا و شیک و قابلیت تمیز کردن آسان از جمله ویژگی های انتخاب چرم برای روکش صندلی اداری می باشد.

بدون شک می توان گفت که صندلی های اداری که با چرم تولید شده اند یکی از پرطرفدار ترین مدل های مبلمان اداری به شمار می آیند. در این بخش از مقاله مربوط به کدام جنس پارچه برای صندلی اداری مناسب است؟ باید بگوییم که اگر دوست دارید صندلی اداری تهیه کنید که مشتریان را تحت تاثیر قرار دهد و ظاهری بسیار حرفه ای به دفتر کار شما بدهد، به سراغ صندلی های چرمی بروید. اما هرگز این موضوع را فراموش نکنید که چرم به  همان اندازه که مجلل و شیک می باشد، نمی تواند بهترین گزینه برای استفاده دائم در ساعت های طولانی باشد. چرم هم مانند پارچه وینیل قابلیت تنفس ندارد و با نشستن طولانی مدت روی آن عرق می کنید.

پارچه مشبک برای روکش صندلی اداری

اما آخرین مورد از جنس پارچه صندلی که می خواهیم به شما معرفی کنیم، پارچه های مشبک می باشند که دارای یک ویژگی بسیار مهم می باشند. از مهم ترین ویژگی های مربوط به انتخاب پارچه مشبک برای صندلی اداری این است که هنگام کار به شما جریان هوای کافی می دهد و به راحتی می توانید ساعت های زیادی را روی صندلی نشسته و کار کنید.

یک نکته مهم دیگری هم درباره انتخاب این پارچه برای صندلی وجود دارد و آن هم این است که ظاهر ارگونومیک تری به مبلمان اداری شما می دهد. پس در پاسخ به این پرسش که کدام جنس پارچه برای صندلی اداری مناسب است؟ باید بگوییم که پارچه های مشبک بهترین گزینه به شمار می آیند و دلیل آن هم این است که با نشستن روی آن ها به راحتی با فرم بدن شما تطبیق پیدا می‌کند، زیرا توری انعطاف‌پذیر دارد.

راهنمای خرید پارچه صندلی

حالا که با اهمیت و انواع پارچه در صندلی آشنا شدید، وقت آن رسیده تا با نحوه انتخاب بهترین روکش صندلی اداری آشنا شوید. برای اینکه تجربه موفقی در زمینه انتخاب پارچه داشته باشید، از دستور العمل های زیر استفاده کنید.

•به قابلیت تمیزکاری صندلی دقت کنید

بسیار حائز اهمیت است که پارچه منتخب شما قابلیت تمیز کردن داشته باشد. چرا که در محیط اداری آلودگی های محیطی شکل ظاهری روکش را تحت تأثیر قرار می دهند. در صورتی که نتوانید روکش را تمیز کنید، خیلی زود کثیفی و چرک شدن روکش جلوه ظاهری آن را خراب می کند.

•قابلیت تنفس پذیری پارچه را بسنجید

تلاش نکنید تا با چشم پوشی از قابلیت تنفس پذیری پارچه، قیمت خرید روکش صندلی اداری را کاهش دهید. چرا که درتابستان های گرم، پارچه های غیر قابل تنفس، به طرز قابل توجهی راندمان کارمندان را کاهش می دهد.

پارچه صندلی اداری

•در تناسب با طرح و رنگ دکوراسیون انتخاب کنید

پیشنهاد می کنیم برای اینکه صندلی اداری با دکوراسیون محیط همخوانی و هماهنگی کامل داشته باشد، از سبک و رنگ های موجود در دکوراسیون برای انتخاب رنگ روکش استفاده کنید. برای مثال اگر سبک دکوراسیون شما کلاسیک و رسمی است، سراغ رنگ های خنثی بروید. اما اگر دکوراسیون شما مدرن و خلاقانه است، سراغ روکش های رنگی بروید و میان رنگ روکش و سایر رنگ ها، یک تعادل بصری جذاب ایجاد کنید.

نتیجه گیری

ما سعی کرده ایم تا امروز و با ارائه این مقاله به این پرسش شما دوستان عزیز که کدام جنس پارچه برای صندلی اداری مناسب است؟ پاسخ دهیم و شما را با انواع جنس پارچه صندلی و مزایا و معایب آن ها تا حدودی آشنا کنیم. پارچه صندلی یکی از مهم ترین بخش های یک صندلی به حساب می آید. از آنجایی که این بخش از صندلی به طوری مستقیم با بدن تماس دارد، می تواند به افزایش آسایش محیطی یا کاهش حس راحتی کاربر منجر شود. بر همین اساس توصیه می کنیم در انتخاب روکش صندلی اداری تمام وسواس و دقت خود را به خرج دهید.