دکوراسیون اداری اتاق مدیریت چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ همه می دانیم که یکی از مهم ترین اتاق های هر اداره ای، اتاق مدیریت آن است. بنابراین دکوراسیون اداری شیک و طراحی آن نیازمند دقت و توجه به یک سری نکات و اصول کلی می باشد.م و همچنین شما را با مهم ترین نکات دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت آشنا کنیم.

ما در این از فریدصنعت مقاله همراه شما هستیم تا اصول مهمی که در دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت باید رعایت شود را باهم بررسی کنیم. اگر شما هم به‌دنبال ایده‌های جذاب و منحصر‌به ‎فرد برای چیدمان اتاق مدیریت هستید، باید بگوییم که جای درستی آمده‌اید.

چرا طراحی دکوراسیون اداری تا این حد مهم است؟

از مهم‌ترین دلایل اهمیت دکوراسیون اداری دفتر مدیریت و سایر بخش‌های یک ساختمان اداری، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده بهینه از فضا به خصوص در آپارتمان‌های کوچک
  • ایجاد نظم و هماهنگی در محیط
  • افزایش بهره‌وری نیروی کار با ایجاد احساس آرامش در فضای کاری
  • ایجاد حس رضایت و لذت برای مشتریان
  • مدیریت آسان‌تر کلیه بخش‌ها

انتخاب سبک و تم مناسب؛ اولین قدم در طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت

انتخاب سبک مناسب برای هر فضایی، نیازمند توجه‌ به نکاتی مربوط به محیط است. انتخاب سبک دکوراسیون اتاق مدیریت نیز به فاکتورهای مختلفی از قبیل: ابعاد فضا، نورپردازی و نوع کسب‌و‌کار سازمان بستگی دارد. به عنوان مثال سبک دکوراسیون کلاسیک برای فضاهای کوچک مناسب نیست.

برای انتخاب سبک مناسب اتاق مدیریت، باید به تم اتاق یا رنگ‌بندی فضا نیز توجه داشته باشیم. هم‌چنین در طراحی چیدمان اتاق رئیس باید از مبلمان اداری و میز و صندلی مدیریتی شیک و رسمی متناسب با‌ هم استفاده کنیم. در نهایت برای اینکه یک اتاق مدیریتی جذاب و خارق‌العاده داشته باشید باید در انتخاب سبک دکوراسیون حساسیت بسیاری به‌خرج دهید.

در طراحی اتاق مدیریت بهتر است از چه رنگ هایی استفاده شود؟

یک مدیر در طول روز ساعات زیادی را پشت میز مدیریتی خود نشسته و با کامپیوتر سر و کار دارد. نوری که از طریق مانیتور به چشم می رسد پس از مدتی موجب خستگی چشم می شود. یک مدیر نیاز دارد هر چند دقیقه یک بار به فضای اطراف خود نگاه کند. اینکار باعث می شود آرام شود و چشم هایش اذیت نشوند.

بنابراین این موضوع که در طراحی اتاق مدیریت از چه رنگ هایی استفاده شود تا موجب حفظ تمرکز و انرژی مدیر و مراجعین شود، بسیار موضوع حائز اهمیتی می باشد. طبق گفته پژوهشگران استفاده از رنگ سبز در دکوراسیون اداری قابلیت مطالعه کردن را افزایش می دهد. همچنین موجب حس شادابی و سرزندگی در فرد می شود. بنابراین استفاده از گیاهان در اتاق در روحیه مدیر، کارمندان و مراجعین معجزه می کند.

انتخاب میز مناسب؛ انتخاب قلمرو مدیریت یک مدیر

امروزه میزهای مدیریتی که طراحی و ساخته می‌شوند تنوع بسیار بالایی دارند و با امکانات مختلف خود فضاهای کوچک و بزرگ را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند. توصیه می‌شود در انتخاب میز مدیریتی به ابعاد اتاق، جزئیات و امکانات میز توجه کافی داشته باشیم. بهتر است میزهای مدیریتی نسبت به میزهای کارمندی یا میز کامپیوتر مدرن و کلاسیک بزرگ‌تر بوده و جزئیات بیشتری داشته باشد؛ زیرا قرار است وسایل متعددی روی این میز جای بگیرد.

بهترین موقعیت برای قرار‌گرفتن میز مدیریت در راس اتاق و مرکز توجه فضا است. در بسیاری از فضاها معمولا میز مدیریت را کنار پنجره قرار می‌هند. اما نکته‌ای که در انتخاب محل قرارگیری میز اهمیت دارد، این است که میز مدیریت باید رو به درب ورودی اتاق باشد.

انتخاب قفسه و کتابخانه جذاب؛ زیبایی چیدمان اتاق مدیریت را دوچندان می‌کند

وجود قفسه و کتابخانه دیواری یا مجزا، یک نقش مکمل در دکوراسیون اتاق مدیریت دارد که ترکیب‌بندی فوق‌العاده‌ای در فضا ایجاد می‌کند. چیدمان قفسه و کتابخانه در دکوراسیون اتاق مدیریت که اسناد و مدارکی در آن‌ها قرار می‌گیرد، باید به‌گونه‌ای باشد که دسترسی کاملی از هر‌طرف به آن‌ها داشته باشیم. هم‌چنین می‌توانید از قفسه‌ها برای چیدن تندیس و لوح‌های تقدیر مدیر سازمان نیز استفاده کنید

برای انتخاب طرح چوب کتابخانه و قفسه‌ها نیز بهتر است به فضای کلی اتاق، سبک دکوراسیون، جنس مبلمان و میز مدیریت توجه کنید. برای یک چیدمان اتاق مدیریت کلاسیک می‌توانید از کتابخانه اداری بلند کلاسیک استفاده کنید که طرح و نقش‌های آن با سایر اجزای دکوراسیون اتاق شما هم‌خوانی دارد.

 دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت

مبلمان اداری؛ از فاکتورهای مهم در دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت

یکی از دیگر اصول طراحی اتاق مدیریت، انتخاب مبلمان مناسب و میز جلو مبلی متناسب با دکوراسیون است. به‌دلیل استفاده مراجعه‌کنندگان از مبلمان، باید مبل‌هایی را انتخاب کنیم که احساس راحتی داشته باشند. علاوه‌بر این، مبلمان انتخاب شده باید با اندازه و متراژ اتاق سازگار بوده و در جای مناسبی قرار گیرند. استفاده از مبلمان شیک و زیبای رسمی در اتاق مدیریت، در افکار مشتریان و مراجعه‌کنندگان شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود. کیفیت مبلمان انتخابی باید به‌گونه‌ای باشد که فرد مراجعه کننده با نشستن طولانی مدت روی آن، احساس خستگی نکند.

نحوه چیدمان اتاق مدیریت به انتخاب لوازم دکوری وابسته است

شاید برخی افراد تصور کنند چون اتاق مدیریت، فضایی رسمی و اداری است باید دکوراسیون خشک و بی‌روح داشته باشد. اما باید بگوییم که در اتاق مدیریت نیز می‌توانید از لوازم دکوری و تابلوهای هنری استفاده کنید. به‌عنوان مثال با انتخاب یک میز کنسول مینیمال و ساده متناسب با مبلمان اتاق مدیریت، می‌توانید یک آباژور شیک یا چند قاب عکس را روی آن قرار دهید.

قاب عکس‌های خانوادگی روی میز و دکوراسیون متفاوت، قطعا به دلنشینی ظاهر و جذابیت اتاق شما کمک می‌کند. اما فراموش نکنید که هدف این دکوراسیون،‌ حرفه‌ای به نظر رسیدن فضای کاری شما است؛ بنابراین از ایده‌های هوشمندانه و در عین حال ساده که به چشم هر بیننده‌ای خلاقانه باشد، استفاده کنید.

استفاده از لوازم دکوری و اکسسوری های جذاب در طراحی اتاق مدیریت

تصور اغلب مردم از اتاق مدیریت، یک اتاق خشک و بسیار رسمی می باشد. اما شما می توانید با استفاده از لوازم دکوری مدرن به آنها نشان دهید که اتاق مدیریتی شما متفاوت از هر اتاقی است که تا به حال تصور می کردند. به طور مثال می توانید از لوازم دکوری مانند انواع کتابخانه یا تابلو های هنری شیک استفاده کنید. بدین ترتیب اتاق از آن حالت رسمی بودن تا حدی خارج می شود.

استفاده از اکسسوری های مدرن در طراحی اتاق مدیریت
در طراحی اتاق مدیریت کافیست کمی خلاقیت به اصول کلی اضافه شود تا شاهد تفاوت هایی زیبا و چشمگیر باشید. دلیل موفقیت طراحان حرفه ای مرانتی نیز همین خلاقیت ها و ایده های نابی می باشد که در طراحی هایشان قابل مشاهده است. تیم طراحان مرانتی با رعایت تمامی نکات در طراحی هایشان، اتاق مدیریتی شما را به فضایی مدرن،صمیمانه و شیک تبدیل می کنند.

انتخاب سبک مناسب برای دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت

اکثرا سبک‌های مدرن و کلاسیک را می‌شناسید. درست است که اتاق مدیریت، اتاقی خاص و مهم در یک فضای اداری یا شرکت است اما سعی کنید در کل فضا از یک سبک استفاده کنید و مبلمان مناسب آن فضا را خریداری کنید. برای مثال به نمونه‌های زیر نگاه کنید، از مبلمانی کلاسیکمدرن در دکوراسیون داخلی با سبک کلاسیک استفاده کرده‌است.

اهمیت نورپردازی در دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت

علاوه بر رنگ، آیتم مهم و اصلی در هر فضایی ((نورپردازی)) است. نورپردازی در دکوراسیون فضاهای اداری از اهمیت ویژ‌ه‌ای برخوردار است زیرا اکثر کارمندها وقت خود را در محیط اداری سپری می‌کنند و نیازمند نورپردازی مناسبی هستند که در طی مدت زمانی که در حال کار هستند آن‌ها را اذیت نکند. سعی کنید در اتاق مدیریت نیز از نورپردازی اصولی استفاده کنید تا به‌راحتی بتوان از شدت آن کم یا زیاد کرد. اگر در اتاق مدیریت نورطبیعی ندارید جای نگرانی نیست به‌صورت اصولی و به‌مقدار کافی از نورمصنوعی کمک بگیرید.

 دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت

اهمیت چیدمان اصولی دفتر کار مدیر

یک طراح خلاق می‌داند که باید در چیدمان بخش‌های حساس مانند اتاق مدیریت نکات مهمی را لحاظ کند. به عنوان مثال در طراحی داخلی این اتاق‌ها باید مراقب محل قرار گرفتن میز مدیرتی باشید. به طور کلی دفتر مدیریت یکی از حساس‌ترین بخش‌های یک ساختمان اداری است؛ پس باید اصول زیادی را هنگام چیدمان آن در نظر بگیرید.

علاوه بر زیبایی و نظم، چیدمان تجهیزات باید به گونه‌ای باشد که مدیر بتواند بر سایر بخش‌ها نظارت کامل داشته باشد. این موضوع بیشتر در محیط‌هایی که پلن باز و بدون دیوار دارند و فاصله بین میز کارکنان کم است از اهمیت بیشتری برخوردار می‌باشد. در این مقاله مهم‌ترین اصول طراحی محیط‌های اداری به خصوص اتاق مدیریت را بیان کردیم؛ اما آنچه که در نهایت با در نظر گرفته شود روحیات و خواسته‌های کارکنان و سبک فعالیت آنهاست.