آیا شما فکر می‌کنید که صندلی اداری پشت توری ، دوام و راحتی کمتری نسبت به صندلی‌های اداری، با روکش چرم یا پارچه‌ای دارد؟ کاملا اشتباه می‌کنید. صندلی توری، به نسبت دو مدل دیگر از راحتی بیشتری برخوردار است. و به دلیل گردش هوا، لذت بیشتری در هنگام کار طولانی مدت احساس خواهید کرد.

دراین مقاله در بلاگ فریدصنعت، به بررسی، ویژگی‌های صندلی پشت مش می‌پردازیم. همچنین درباره راحتی و دوام صندلی توری صحبت خواهیم کرد. آیا می‌دانید صندلی مش چه تاثیری در افزایش بهداشت فردی دارد؟ با انواع صندلی‌های پشت توری آشنا هستید؟ در این مقاله به پاسخ این سوالات می‌پردازیم.

با خواندن این مقاله متوجه خواهید شد، صندلی اداری پشت توری چیست و چه فوایدی دارد. همچنین با مزایا، معایب و نکات خرید این نوع از صندلی آشنا خواهید شد.

معرفی صندلی اداری پشت توری یا مش

صندلی پشت توری از انواع صندلی های استاندارد و ارگونومیک است که ساختار متفاوت و منحصربفرد دارد. آنچه که صندلی اداری پشت مش را از سایر مبلمان اداری متمایز ساخته، شکل متفاوت پشتی و تکیه گاه است. در این صندلی ها رشته های در هم تنیده پلیمری، یک شبکه مش ایجاد کرده و جایگزین متریال فوم شده اند.

این شبکه توسط یک قاب و فریم فلزی ثابت می شود.در معرفی این قبیل صندلی ها، می توان به چند مشخصه مهم اشاره نمود. از جمله :

1. دارای دوام بالا : برخلاف تصور بسیاری از افراد، شبکه مش مقاومت بالایی در برابر آسیب های فیزیکی دارد. این عنصر پلیمری قادر است اثرات مخرب ضربه و سایش را به خوبی خنثی کرده و ماندگاری خود را در طول کارکردهای طولانی مدت نیز حفظ کند.

2. تهویه پذیری : مهم ترین مشخصه صندلی های پشت توری، ایجاد تهویه در تکیه گاه است. این ویژگی کمک می کند تا نشستن طولانی مدت بر روی صندلی، منجر به تعریق بیش از حد بدن نشود. این در حالیست که در صندلی های معمولی، نشستن و فعالیت کارمندان موجب تعریق بیش از حد بدن، ایجاد حالت چسبندگی و انتشار بوی بد می شود.

3. عدم نیاز به مراقبت شدید : در میان انواع صندلی های اداری، صندلی پشت توری نیاز کمتری به مراقبت و نظافت دارد. تخلخل های موجود در این شبکه باعث عبور هوا و رطوبت شده و نیاز کمتری به نظافت پیدا می کنند.

4. مناسب برای استفاده در دکوراسیون های مدرن : شکل و فرم خاص صندلی های پشت مش، استفاده از آن را در دکوراسیون های مدرن رایج ساخته است. از آنجایی که سبک مدرن طالب فرم های جدید و متریال های نوین است، این دسته از صندلی ها به بهترین گزینه برای استفاده در دکوراسوین اداری مدرن تبدیل شده اند.

مزایای صندلی اداری پشت توری

مدت ها پیش ورورد تکنولوژی در طراحی و ساخت صندلی های اداری، زمینه را برای تولید صندلی پشت مش فراهم کرد. از آن روز تا به اکنون، این دسته از صندلی ها، طرفداران بسیاری پیدا کرده اند. شکل متفاوت و خاص این صندلی ها، مدیرانی که به سبک های خاص علاقه مند هستند را به خرید صندلی های مشبک مجاب ساخته است.

از سوی دیگر مشخصات کاربردی صندلی های پشت مش، خرید و جایگزینی آنان را به جای صندلی های معمولی، توجیه کرده است. اغلب افراد صندلی های پشت توری را به خاطر وزن سبک و فرم مدرن آن تهیه می کنند. فریدصنعت نیز استفاده از این صندلی ها را به جهت ارگونومیک بودن ساختار آنان توصیه می کند. در یک نگاه کلی می توان مزیت های خرید صندلی پشت مش را در موارد زیر خلاصه نمود.

صندلی اداری پشت توری

مزایای صندلی اداری پشت توری، قابلیت تنفس

یکی از مزایای اصلی صندلی اداری پشت توری، تهویه بهتر آن در مقایسه با رقبا است. در جایی که صندلی‌های اداری پارچه‌ای یا چرمی، گرمای بدن را بین صندلی و بدن شما حبس کرده و باعث تعریق شما می‌شوند؛ صندلی اداری مشبک جریان هوای بیشتری را به پشت شما منتقل کرده و از رخ دادن این مسئله جلوگیری می‌کند. همچنین صندلی‌های تمام توری، یک گام بیشتر به سمت جلو رفته و اجازه می‌دهند هوای بیشتری در اطراف کل بدن شما گردش کند.

سادگی نگهداری

عرق ایجاد شده در پشت کاربر، به دلیل توانایی مواد توری در ایجاد جریان هوای عالی، به سرعت خشک می‌شود. در نتیجه پشتی این صندلی بسیار کمتر نیازمند تمیز کردن می‌شود. همچنین با توجه به جنس مش، در صورت آلوده شدن یا اشباع شدن در عرق، به‌راحتی تمیز می‌شود. به همین دلیل است که کارمندان حساس به صندلی‌های کثیف و گاهی حتی بدبو با روکش‌های متنوع، که توسط عرق دیگران خیس شده‌اند؛ صندلی‌های اداری پشت توری را ترجیح می‌دهند.

طراحی مدرن

صندلی‌های اداری مشبک با مبلمان اداری مدرن هماهنگی بیشتری دارند. وجود روکش‌هایی با طرح پیچیده که معمولا با یک قاب پلاستیکی یا کرومی احاطه شده، ظاهری زیبا ایجاد کرده و جذابیتی شیک و مدرن به دفتر کار شما می‌دهند. البته همیشه نادیده گرفتن اهمیت زیبایی‌شناسی در محل کار آسان است. با این حال یک دفتر کار جذاب، نشان می‌دهد که شما چه کسی هستید و چه کیفیتی ارائه می‌کنید. بنابراین وجود چنین جذابیتی مشتریان را مجذوب شما کرده و موجب می‌شود تا کارکنان باکیفیت‌تری مایل به همکاری با شما باشند.

به‌صرفه بودن

معمولا صندلی‌های اداری پشت توری قیمت کمتری نسبت به صندلی اداری چرمی دارند. با این وجود، آنها از نظر ظاهری بیشتر مورد پسند بوده و رقابت سختی در ایجاد فضای کاری شیک دارند. همچنین این مدل‌ها کیفیت بالاتری در زمینه ارگونومیک بودن و… ارائه می‌دهند.

پشتیبانی خوب از کمر

صندلی اداری پشت توری به پشتیبانی بهتر از کمر معروف است. از آنجایی که قاب‌های منحنی ارگونومیک آن، از مواد توری باکیفیت ساخته و به دقت مهندسی شده است؛ می‌تواند پشتیبانی لازم را برای قوس کمر شما فراهم کند. به عبارت دیگر این ویژگی کمک می‌کند تا قسمت‌های زیادی از بدن انسان، از زیر فشار وزن خود خلاص شود. منحنی تکیه‌گاه صندلی‌های اداری مشبک به‌گونه‌ای است؛ که پشت کاربر به شکل S حالت می‌گیرد. این ویژگی به کاربر حالتی عالی را در هر دو بخش ستون فقرات پایینی و بالایی ارائه داده و به او کمک می‌کند تا به درستی بنشیند.

صندلی اداری پشت توری

دوام و ماندگاری

توریِ ریزِ بافته شده در پشتی این صندلی‌ها به میزان قابل توجهی محکم و ماندگار است. در حالی که پارچه و بالشتک‌های متداول، اغلب پس از مدتی استفاده نشانه‌هایی از افت و تحت فشار بودن را نشان می‌دهند. در واقع مش ظاهر و عملکرد خود را بهتر و برای مدتی طولانی‌تر حفظ می‌کند. بنابراین یک توصیه مهم این است که اگر قصد دارید به هر دلیلی به سراغ صندلی‌های پارچه‌ای و چرمی بروید؛ حتما درباره گارانتی مناسب آن مطمئن شوید.

معایب صندلی اداری پشت توری

انتخاب محدود

برای انتخاب صندلی اداری مش اغلب فقط چند الگو یا طرح وجود دارد. در عمل طرح‌های با رنگ مشکی، خاکستری یا ترکیبی از آنها، معمولا اولین چیزی است که خواهید دید. این طراحی تکراری اولیه ممکن است برای برخی افراد یک محدودیت محسوب می‌شود؛ چراکه اجازه نمی‌دهد برای انتخاب نهایی و هماهنگی صندلی اداری با سایر مبلمان اداری، از تنوع کافی برخوردار باشند.

راحتی کمتر

در عمل یک صندلی اداری پشت توری کاملا راحت و سازگار است. چراکه به شکل معمول بدن شما در می‌آید. اما حقیقتا هرگز به اندازه یک صندلی اداری چرمی بزرگ نشستن روی آن خوشایند و دلپذیر نخواهد بود. همین نکته احتمالا در مورد صندلی‌های پارچه‌ای گران‌قیمت نیز صادق است. در نتیجه صندلی اداری پشت توری ممکن است برای نشستن طولانی مدت در مقابل صفحه کامپیوتر مناسب نباشد.