بسیاری از افراد در هنگام مراجعه به بورس مبلمان اداری، با تنوع قابل توجهی از صندلی های طبی مواجه می شوند. این تنوع گسترده، افراد را در انتخاب سردرگم می سازد. به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا در یک مقاله، مشخصات بهترین صندلی اداری طبی را عنوان کنیم. مطالعه این مطلب از فریدصنعت، شما را در خرید بهترین صندلی های اداری موجود در بازار، کمک می کند.

 ویژگی های مهم بهترین صندلی طبی

در اینجا به بررسی چند ویژگی مهم صندلی طبی می پردازیم که در هنگام خرید باید به آنها توجه داشته باشیم.

نکته‌ای که قبل از  معرفی ویژگی‌های بهترین صندلی طبی باید به آن بپردازیم این است که در بعضی از فروشگاه ها، متاسفانه یک جنس کپی و غیر اصل را به عنوان صندلی طبی اداری به دست مشتری و خریدار می‌دهند و با این کار، جنس و محصولی را که از استاندارد کافی برای خرید برخوردار نیست، به قیمت همان صندلی  طبی با کیفیت و مناسب، بدون هیچگونه ضمانتی به فروش می‌رسانند بنابراین ،در هنگام خرید باید ویژگی های اصلی یک صندلی طبی اداری را در نظر داشته باشیم تا بتوانیم یک جنس کپی را از اصل تشخیص دهیم.

در اینجا به بررسی ویژگی‌های اصلی یک صندلی طبی مناسب می‌پردازیم:

  • تکیه گاه

در هنگام انتخاب و خرید بهترین صندلی طبی باید به تکیه گاه آن است توجه داشته باشیم. تکیه‌گاه و قسمت پشتی صندلی باید قابلیت تنظیم داشته باشد تا بتواند برای راحتی و آرامش ستون فقرات، به حالت منحنی که در کمر فرد قرار گیرد و تنظیم شود و با این تنظیمات، مشکلی برای ستون فقرات فرد به وجود می‌آورد و باعث درد در این قسمت و همچنین کمر درد و گردن درد و غیره نشود.

  • نشیمنگاه

یکی از نکات اصلی در هنگام خرید بهترین صندلی طبی، این است که اصولا  فرد، در هنگام نشستن بر روی این صندلی باید پای او، به راحتی، بر روی زمین قرار بگیرد و اگر این طور نباشد باید قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشد که بتواند به وسیله آن ارتفاع صندلی را متناسب با قسمت پایین تنه فرد تنظیم کرد که به راحتی پا به زمین برسد.

مطلب مرتبط  میز کامپیوتر و اصولی که باید هنگام خرید به آنها توجه نمایید

این قسمت صندلی طبی باید اصطکاک مناسبی داشته باشد که از لیز  خوردن و لرزش بدن از روی صندلی در زمانی که خستگی به تن می باشد جلوگیری می کند و همچنین پارچه به کار رفته در تولید این محصولات، از جنسی باشد که قابلیت تنفس بسیار بالایی داشته باشد تا از تعریق بدن کاربر جلوگیری می کند.

  • دسته ها و تکیه گاه بازو

قسمتی از صندلی تکیه گاهی برای بازو است و در صندلی طبی نزدیک به بدن می شود که در این صورت با تکیه دادن بازو به این قسمت از آنها در حالت متناسبی قرار بگیرد و آرامشی به سر و قسمت گردن و همچنین عضلات دست بدهد. و همچنین که برای انتخاب بهترین صندلی طبی باید ارتفاع دسته ها را نیز در نظر داشته باشیم در این نوع صندلی‌ها ارتفاع دسته های صندلی قابلیت تنظیم دارند که به این روش بتوان دسته ها را هماهنگ با ارتفاع میز تنظیم کرده که کشیدگی برای شانه ها و عضلات دست دادن به وجود نیاید.

  • بالشتک

بهترین صندلی  طبی اداری دارای یک بالشتک می‌باشد که در اکثر آنها  جنس این بالشتک از فوم و مواد پلی اورتان می‌باشد که با توجه به وزن و میزان دمای بدن کار بر این بالشتک تولید می شود.

  • چرخ روان

بهترین صندلی طبی اداری باید از چرخ روان مناسبی برخوردار باشد که در مواردی که ضرورتی برای بلند شدن از روی صندلی نباشد به راحتی این چرخ ها بر روی زمین، حرکت کنند و همچنین قابلیت حرکت بر روی سطوحی مثل موکت را به راحتی داشته باشند.

بهترین صندلی اداری طبی

صندلی مدیریتی طبی ارگونومیک

صندلی‌هایی که به عنوان صندلی ارگونومیک فروخته می‌شوند، برای طیف وسیعی از افراد طراحی شده اند. با این حال، هیچ تضمینی وجود ندارد که آنها به طور خاص برای هر شخص مناسب باشند. به عنوان مثال، یک صندلی برای یک فرد لاغر و کوتاه قد ممکن است خیلی بلند باشد. علاوه بر این، صندلی‌ها ممکن است برای هر کار یا چیدمانی در ایستگاه کاری مناسب نباشند. یک صندلی تنها زمانی ارگونومیک می‌شود که به طور خاص با اندازه ابعاد بدن، شرایط کاری و وظایفی که باید در آنجا انجام شود، مناسب باشد. همه این عوامل باید هنگام تصمیم گیری برای استفاده از صندلی در نظر گرفته شوند.

یک صندلی طبی مزایای ارگونومیکی را برای طیف گسترده ای از مدیران و سایر کارمندانی که وظایف اداری را انجام می‌دهند، ارائه می‌دهد. یک صندلی مدیریت ارگونومیک تغییرات بدن را در نظر گرفته، فشارهای ناسالم روی عضلات و دیسک‌های بین مهره‌ای را کاهش می‌دهد و به ستون فقرات اجازه داده تا شکل S طبیعی خود را حفظ کنند. انتخاب صحیح صندلی باعث بهبود گردش خون و تامین مواد مغذی، جلوگیری از استرس و بهبود تمرکز می‌شود. علاوه بر این مزایای سلامت جسمانی، هر صندلی مدیریتی طبی، مزایای زیر را نیز برای مدیران و کارمندان به همراه دارد:

  • جریان هوا و دامنه حرکت بهینه به دلیل کانتور و شکل منحصر به فرد صندلی و پشتی
  • محیط نشیمن مناسب به دلیل بالشتک‌ها و قابلیت جابجایی
  • راحتی در هنگام نشستن با تنظیم قابلیت تکیه‌گاه
  • جلوگیری از کشش بافت‌های نرم ناشی از وضعیت‌های ساکن
  • بهبود عملکرد شغلی که با محیط کاری راحت تر همراه است.
  • افزایش بهره وری و پیشگیری از آسیب‌های اسکلتی عضلانی که منجر به از دست دادن کار یا عملکرد ضعیف در کار می‌شود.

چرا پیدا کردن صندلی مدیریتی مناسب اینقدر مهم است؟

صدمات ناشی از نشستن طولانی مدت یک مشکل جدی بهداشت و ایمنی شغلی است. مشاغل نشسته نیاز به تلاش عضلانی کمتری دارند، اما این موضوع، افراد را از خطرات و آسیب‌های مرتبط با کارهای بدنی معاف نمی‌کند. به عنوان مثال، مدیران و کارمندان خط مونتاژ الکترونیکی و اپراتورهای ورود اطلاعات که در حالت نشسته کار می‌کنند نیز ممکن است به کمردرد، حساسیت عضلات و درد مبتلا شوند.

در واقع، مشکلاتی مانند رگ‌های واریسی، سفت شدن گردن و بی‌حسی در پاها در بین کارکنان نشسته بیشتر از افرادی است که کارهای سنگین‌تری انجام می‌دهند. علاوه بر این، مشخص شده است که بی تحرکی با اثرات سلامتی مانند سندرم متابولیک (از جمله دیابت)، بیماری قلبی و سلامت روان مرتبط است. این اثرات به میزان فعالیت بدنی یک فرد ارتباطی ندارد و به نحوه صحیح نشستن مربوط می‌شوند.

در مورد انتخاب یک صندلی مدیریتی طبی خوب چه چیزهایی باید بدانید؟

با رویکرد ارگونومی، نشستن به عنوان یک فعالیت خاص و تخصصی در نظر گرفته شده که تحت تأثیر نحوه تعامل یک فرد نشسته با محیط کار قرار می‌گیرد. به طور کلی برای انتخاب صندلی مدیریتی طبی در ایران بهتر است نکات زیر را درنظر داشته باشید:

  • یک صندلی برای همه مناسب نیست. هنگام انتخاب صندلی باید ابعاد بدن فرد در نظر گرفته شود تا صندلی به قسمت‌های مختلف بدن فشار وارد نکند.
  • اطلاعات مربوط به قد و بدن خود را جمع آوری کنید. ارتفاع مطلوب صندلی حدود یک چهارم ارتفاع بدن است. این تخمین تنها یک قانون سرانگشتی است زیرا نسبت تنه به پا می‌تواند بسیار متفاوت باشد.
  • صندلی مناسب برای هر فعالیتی وجود دارد. به عنوان مثال، دندانپزشکان نیاز به صندلی متفاوتی نسبت به مدیران شرکت‌ها یا اپراتورهای کامپیوتر دارند.
  • هزینه‌های نگهداری و تعمیر را در نظر بگیرید. برای مواردی که باید بررسی شوند و اینکه چند وقت یکبار صندلی باید مورد بررسی قرار بگیرد، برنامه ریزی کنید.

بهترین صندلی اداری طبی

پس از شناسایی و بررسی بهترین مدل‌های صندلی مدیریتی طبی، به شخصی که بیشتر از صندلی استفاده می‌کند اجازه دهید صندلی را در موقعیت کاری واقعی امتحان کند. امتحان چندین صندلی به عنوان نمونه برای مقایسه آزمایشی توسط افرادی که از آنها استفاده خواهند کرد بسیار مفید است. قبل از انتخاب نهایی، اطمینان حاصل کنید که صندلی نیازهای شما را برآورده می‌کند.

سخن پایانی

صندلی های اداری انواع و اقسام مختلفی دارند. اگر نمی توانید در میان تنوع گسترده دست به انتخاب بزنید، بهتر است با مشخصات بهترین صندلی اداری طبی آشنا شوید.  سپس در مدل های مختلف این مشخصات مهم را جستجو کنید. در عمل اینکار ریسک خرید یک صندلی بی کیفیت و غیر استاندارد را پایین می آورد.