هنگام خرید مبلمان اداری، هدف این است که یک فضای کاری راحت و ایمن را برای کارمندانتان بسازید که در آن محیط بتوانید بیشترین میزان بهره وری را دشته باشید. امروزه مبلمان و میز‌های اداری کرو به یکی از داغ‌ترین ترند‌ها در طراحی داخلی اداری تبدیل شده‌اند. در این مقاله از سایت فرید صنعت قصد داریم به بررسی دقیق‌تر این نوع مبلمان بپردازیم و بفهمیم کسب و کار شما چگونه می‌تواند از این نوع چیدمان به ظاهر غیر معمول اما ضروری، بهره‌مند شود.

برای قرار گیری این مبلمان های منحنی زیبا نیاز است کمی خلاقیت خرج و با اندکی فکر، بهینه ترین نقطه را انتخاب کنید. از یاد نبرید که اگر در انتخاب این نقطه از منزل برای گذاشتن مبل کرو دقت لازم را نداشته باشید، با چیدمان نا مناسب و بهم ریختگی در دید ساکنین مواجه خواهید شد. علاوه بر آن انرژی منفی را مداوم از آن دریافت خواهید کرد. با توجه به بررسی ها دیده شده است اگر در خانه از دیوار منحنی برخوردار هستید مبلمان کرو می تواند انتخاب مناسبی برای آن نقطه باشد.

مبل کرو

یکی از مبلمان ها که برای فضای منحنی و قوس دار گزینه عالی محسوب می شود، مبلمان کرو بوده و در سبک های مدرن بسایر پرطرفدار است. مبلمان کرو دارای کاناپه های خاص و میز های منحنی شکل منحصر به فردی هستند. میزهای کرو به سمت بیرون متمایل و دارای قوس هستند و به زیبایی فضای منحنی و قوس دار را پوشش می دهند.
در حقیقت برای فضاهای هلالی و منحنی باید کمی خلاقیت به خرج دهید تا محیط اداری کمی فانتزی و مدرن جلوه کند. مبلمان های کرو بدون تکیه گاه بوده و در بین مبلمان های اداری دارای ویژگی های خاصی هستند و می توانید به صورت مارپیچ در فضای مورد نظر قرار داده و جلوه زیبایی را به چشم بکشید.

ویژگی های مبلمان کرو اداری

اگر از مبلمان کرو در محیط اداری، منزل، دفتر کار خود و … قرار است استفاده کنید،لازم است از نکات ضروری که در ذیل به آن اشاره شده بهره مند شوید. تا بتوانید بهترین چیدمان و طراحی دکوراسیون را در محل مورد نظر دانسته باشید.

  • همانطور که در بالا گفته شد، کاناپه منحنی مبل کرو را می توانید در نزدیکی دیوار منحنی قرار دهید تا این وجه اشتراک باعث چشم نوازی بیشتری برای مخاطبان شود.
  • در محیط اداری که قرار است از مبلمان کرو استفاده کنید، بهتر است از نقش ها و خطوط منحنی دیگر نیز بر روی دیوار ها نیز بهره مند شوید. دیده شده است این هم خوانی ها باعث القاء آرامش محیط می شود.
  • در همان محیط از اشیاء جالبی که می تواند در تزئین خانه شما را همراهی کند نیز استفاده کنید. پیشنهاد می دهیم از گلدان های گرد و منحنی نیز بهره ببرید. چرا که گیاهان سبز انرژی مثبت لازمی را با خود به همراه داشته که می توانند بر اساس علم فنگ شویی تاثیرات مثبتی بگذارند.
  • در محیط اداری با توجه به آن که لازم است یک چیدمان مرکزی در وسط اتاق قرار گیرد، بهترین انتخاب مبلمان های کرو هستند. زیرا می توانید به صورت دایره ای آن ها را در نقطه مرکز اتاق بچینید و تسلط کافی بر محیط داشته باشید.
  • این مبلمان ها اگر در اتاق انتظار پزشک ها، محیط اداری و بخش های این گونه قرار باشد مورد استفاده قرار گیرد بهتر است به صورت ال های مارپیچی تهیه شده تا انحناء دیوار را در دل خود جای دهند و بیشترین کاربرد از فضا را به کاربران خود ارائه دهند.

فضا‌سازی

یک میز اداری منحنی به شما کمک می‌کند تا فضای موجود در محیط اداری خود را بهینه کنید و بیشترین استفاده را از آن ببرید. این فرم میز‌ها به کارمندان کمک می‌کند تا به راحتی پشت میز بنشینند و فضای کافی برای رفت و آمد سایر کارمندان را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر این، هنگامی که از روی میز بلند شدید، می‌توانید صندلی اداری خود را داخل آن بچسبانید و فضای بیشتری در دفتر داشته باشید.
ممکن است به نظر برسد که یک میز اداری مستطیل با فرم معمولی فضای گسترده‌تر و مفیدتری برای اسناد و تجهیزات شما ارائه می‌دهد، اما این یک تصور غلط است که در میان مردم جا افتاده است. یک میز اداری کرو به شما این امکان را می‌دهد که حتی در یک دفتر کوچکتر به راحتی کار کنید و به هر طرف به آسانی دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، میز کرو به شما امکان می‌دهد از کل فضای میز استفاده کنید و شما این شانس را دارید که از هر اینچ مربع دفتری که برای آن هزینه می‌کنید بیشترین بهره را ببرید.

راحتی و ایمنی

هنگام کار در پشت میز کرو لازم نیست برای دسترسی به هر گوشه میز به سمت جلو یا طرفین خم شوید، به عبارت دیگر، شکل منحنی میز از آسیب رساندن به ستون فقرات یا فشار بیش از حد آن جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، کار کردن پشت میز کرو از خم شدن شما به سمت صفحه نمایش کامپیوتر جلوگیری می‌کند. این ویژگی منجر به حفظ فاصله استاندارد شما با‌مانیتور می‌شود و از اختلالات بینایی و درد چشم ناشی از نور آبی‌مانیتور جلوگیری می‌کند. یک میز منحنی نه تنها از آسیب دیدگی جسمانی شما جلوگیری می‌کند، بلکه وضعیت بدن را بهبود می‌بخشد ومنجر به متعادل کردن سیستم قلبی عروقی و تنفس می‌شود و باعث می‌شود شما یا کارمندانتان در طول روز کاری بیشترین کارایی را داشته باشید.
همچنین شما می‌توانید میز اداری منحنی شخصی‌سازی شده برای افراد چپ دست یا راست دست سفارش دهید. این میز‌ها فضای اضافی و مورد نیاز برای مچ دست فراهم می‌کند و از آسیب دیدگی جلوگیری می‌کند.

مبلمانی سازگار با محیط زیست

شکل یک میز اداری منحنی به شما این امکان می‌دهد که از کل فضای آن به نحو احسن استفاده کنید. صنعت مبلمان یکی از دلایل اصلی جنگل زدایی در سراسر جهان است. مشاغلی که میز‌های اداری کرو را انتخاب می‌کنند نه تنها بودجه خود را بهینه‌سازی می‌کنند و از فضای کاری موجود بیشترین بهره را می‌برند، بلکه به صنعت تولید مبلمان پایدارتر که به مواد اولیه کمتری نیاز دارد کمک می‌کنند.
شکل ارگونومیک میز اداری منحنی آن را سبک‌تر و فشرده‌تر می‌کند و به طور قابل توجهی انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و کربن را در طول حمل و نقل از کارخانه به محیط کار شما را کاهش می‌دهد.
از این گذشته، اگر یک میز اداری مستطیل شکل استاندارد تهیه کنید، در اصل شما دارید برای یک تکه چوب بزرگ هزینه می‌کنید که حتی نمی‌توانید به طور کامل از آن استفاده کنید و این خود مصداق بارز هدر دادن منابع طبیعی و پول است.

طراحی و زیبایی‌ شناسی

اکثر مردم حتی نمی‌دانند که محیط اطرافشان چقدر بر رفتار و تصمیم‌گیری آن‌ها تأثیر‌گذار است. بهره‌وری، انگیزه و تعامل کارکنان اداری تا حد زیادی به فضای داخلی که در آن قرار می‌گیرند بستگی دارد. در تحقیقی به بررسی تأثیر محیط اداری بر خلق و خوی افراد پرداخته شد و محققان دریافتند که در مشاغلی که محل کار مجهز به مبلمان مستطیلی شکل استاندارد هستند معمولاً پرخاشگرتر، بی‌حوصله‌تر و حتی مضطرب‌تر به نظر می‌رسند. در مقابل افرادی که در محیط‌های ارگونومیک و سنت شکن‌تر کار می‌کنند معمولاً توانایی همکاری حل مشکلات بالاتری دارند و این جو و طراحی محیط کار است که بر نگرش آن‌ها تأثیر می‌گذارد. شکل مبلمان اداری واقعاً تأثیر قابل توجهی بر نگرش و انگیزه کارکنان در محل کار دارد.

مزیت ها و معایب مبلمان های کرو در محیط اداری

تا به اینجا از مبل های کرو در محیط اداری، منزل و … آشنایی نسبتا خوبی بدست آوردید. اکنون بهتر است از مزایا و معایب این مبلمان بیشتر بدانید تا در هنگام خرید آن با دانش و آگاهی مناسب برای محل مورد نظر خود انتخاب نمایید. در ذیل به برخی از مزیت ها و معایب مبلمان کرو برای محیط اداری اشاره شده است. همچون؛

  • ایجاد انگیزه بیشتر در محیط کار با القاء انرژی مثبت در صورت چیدمان مناسب
  • بهینه سازی فضا و کار آمد تر شدن محیط برای رفت و آمد در محیط اداری
  • سازگار با چیدمان در محیط اداری
  • شرایط سخت دکوراسیون در منزل با استفاده از این نوع مبلمان
  • صرفه جویی در هزینه طراحی و خرید مبلمان بیشتر
  • سازگاری بیشتر با محیط زیست به علت مصرف کمتر مواد برای طراحی و ساخت آن
  • جلوگیری از پخش گاز های گل خانه ای و کربن ناشی از مواد مصرفی در ساخت مبلمان کرو اداری و کمک به سلامت بیشتر اعضاء

نکات ضروری قبل از خرید مبل کرو برای محیط اداری

با توجه به آن که اطلاعات کافی و مناسبی از این دسته از مبلمان ها بدست آوردید، لازم است قبل از خرید همه جوانب را بررسی نموده تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. از مشاوران این حرفه بهره مندی لازم را کسب کنید تا بتوانید با آرامش خاطر برای خرید اقدام کنید. از یاد نبرید انتخاب معتبر ترین فروشنده اثرات مثبت خود را در خرید شما خواهد داشت. البته که قبل از خرید بودجه خود را برای این تغییر دکوراسیون در نظر داشته باشید.