کمد دیواری اداری را بهتر بشناسیم

کمد دیواری مناسب

اگه از شما در مورد یکی از پرکاربردترین و مهم‌ترین وسایل محیط اداری بپرسن، چی میگین؟ آیا شما هم وارد شرکتی شدین که شلوغی میز و یا پرونده‌های اونجا به ذوق‌تون زده باشه؟ قطعا فایل و کمد دیواری یکی از اساسی‌ترین بخش‌های مبلمان اداری هستن که در نظم‌دهی، حفظ مدارک و اسناد، زیبایی و جلوه‌ی دکوراسیون داخلی شرکت‌ها تاثیر زیادی دارن. در این مقاله از فریدصنعت میخوایم کمد دیواری اداری، مزایا، فاکتورهای طراحی و خرید، عوامل موثر در تعیین قیمت و در نهایت هم مدل ها و ایده هایی برای طراحی اون، رو باهم ببینیم.

انتخاب کمد دیواری مناسب برای فضای اداری

کمد دیواری قفسه‌هایی هستند که نظم تعدادی از وسایل ما را به عهده می‌گیرند. زمانی که نقشه یک ساختمان را می‌کشند یکی از مهم‌ترین فضاهایی که در نظر می‌گیرند محل نصب و جایگذاری کمد دیواری است. این موضوع آن‌قدر مهم است که زمانی را که برای بازدید از خانه جهت خرید یا اجاره آن می‌رویم، وجود کمد دیواری در اتاق‌ها یک آپشن به حساب می‌آید.

در صورتی که برای فضایی نیاز به نصب آن داشته باشیم باید نکات انتخاب کمد دیواری مناسب را بدانیم. امروزه طراحی‌های متنوع و جذاب کمد دیواری، علاوه بر یک وسیله کاربردی بودن، نقش مهمی در طراحی دکوراسیون داخلی منازل و دکوراسیون اداری دارد. به خصوص که ظاهر کمدهای دیواری نیز بیش از پیش شکیل شده است. برای مثال در قسمت درب آن از آینه‌ها استفاده می‌شود. بنابراین دور از انتظار نیست که انتخاب کمد دیواری برای منزل یا دیگر فضاها کمی پیچیده باشد. برای این کار شما باید یک سری اطلاعات کلی در این زمینه داشته باشید و پس از آن با کارشناسان طراحی دکوراسیون مشورت کنید. کارشناسان با تجربه گروه مکعب گروپ شما را در این امر به خوبی راهنمایی کرده تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

 کمد دیواری اداری

چند نکته برای انتخاب کمد دیواری

پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا فضا را به صورت کلی در نظر بگیرید. پیش بینی کنید که بعد از نصب کمد دیواری دچار مشکل نمی‌شوید و حتی به نظم وسایل شما کمک شایانی خواهد کرد. معمولا کمد دیواری در اتاق خواب، اتاق کار و درس نصب می‌شوند. اما در مواردی هم بر اساس درخواست صاحب خانه در گوشه‌ای از پذیرایی نیز نصب می‌شوند. سپس سایز محل انتخابی خود را با متر یادداشت کنید. این اندازه گیری باید بر اساس فاصله کف تا سقف و اندازه سطحی به سانتی متر باشد. پیشنهاد می‌کنیم این اندازه‌ها را چندین بار اندازه‌گیری کنید تا از آن مطمئن شوید. این موضوع دست شما را باز گذاشته است.

در واقع کمدهای دیواری اندازه مشخص و یکتایی ندارند. هر کدام از آن‌ها با توجه به مساحتی که باید نصب شوند اندازه‌گیری می‌شوند. در مورد جنس چوب‌هایی که با آن کمد دیواری را می‌سازند تحقیقات کنید. انتخاب کمد دیواری به شرایط آب و هوایی منطقه شما نیز بستگی دارد. برای مثال باید بدانیم در منطقه شرجی چه نوع چوبی را انتخاب کنیم که عمر بهتری داشته باشد.

چگونه با تنوع مدل و رنگ از انتخاب خود سردرگم نشویم

امروزه در بازار رقابتی باعث شده شاهد طرح و مدل‌های بی‌نظیر و زیبای انواع کمد اداری دیواری شویم. اما همه این مدل‌ها باب میل ما نیست و علاوه بر آن برای فضای مورد نظر ما نیز مناسب نیستند. همچنین اگر به هر فروشگاهی سر بزنیم فروشندگان آن با پیشنهادهای زیاد ممکن است ما را سردرگم کنند. به همین دلیل بهترین انتخاب را همیشه خودمان انجام می‌دهیم. البته این انتخاب باید پس از تحقیق و پرس‌وجو باشد تا تبدیل به انتخابی هوشمندانه شود. اما چرا می‌گوییم خودمان همیشه بهترین انتخاب را انجام می‌دهیم؟ به این دلیل است که ما از نیاز خود برای خریدمان با خبر هستیم.

برای مثال به خوبی می‌دانیم که در قبال پرداخت این هزینه چه چیزی را باید به دست آوریم. چه وسایلی را لازم است درون این کمد جای دهیم و به آن نظم ببخشیم. پس این بهترین راه است که در ابتدا بدانیم لازم است چه چیزهایی را درون کمد مورد نظر جای دهیم. طبقات و کشوهایی که لازم داریم را مشخص کنیم و حتی شاید لازم باشد قفسه‌هایی را برای نگهداری کتاب در نظر بگیریم. فروشگاه‌های بسیاری وجود دارند ک درخواست شما را به صورت سفارشی انجام می‌دهند. شما با کشیدن یک طرح ساده از انتخاب کمد دیواری خود لازم است یک توضیح کوچک به سازنده بدهید تا آن را باب میل شما بسازد.

کمد دیواری اداری

استفاده از کمد اداری چه مزایایی دارد؟

استفاده از این کمدها مزایای خیلی زیادی داره که برخی از مهم ترین اون ها عبارتند از:

1.  زیبایی

تصور کنین یک محیط اداری یا شرکتی، حتی یک کمد اداری هم نداشته باشد. به نظر شما چنین فضایی خالی و بی‌روح نیست؟ بنابراین کمدهای اداری بخش اساسی از مبلمان اداری هستن که باعث زیبایی دکوراسیون داخلی محیط میشن. استفاده از طرح‌ها و رنگ‌هایی که با دکوراسیون محیط همخوانی داشته باشن، این زیبایی رو چندین برابر میکنه.

2. نظم‌دهی

شرکتی رو تصور کنین که مکانی برای آرشیو کردن پرونده‌ها در اون وجود نداشته باشه، ترسناک نیست؟ کمد اداری این امکان رو فراهم میکنه که یه نظم حسابی به اسناد و مدارک داده بشه و همه چیز از حالت سردرگمی خارج بشه.

3. استفاده از فضاهای پرت

کمد اداری بهترین گزینه برای استفاده بهینه از فضاهای پرت است. این کمدها میتونن تبدیل بشن به مکانی برای نگهداری لوح‌ها و تندیس‌ها یا اینکه فضایی برای چیدن دکوری‌ها.

فاکتورها و اصول مهم در طراحی کمد اداری چیست؟

در هنگام طراحی کمد اداری بد نیست نکات زیر رو در نظر بگیریم تا کمد ما عمر طولانی تری داشته باشه و باب میل ما ساخته بشه:

1. استحکام

از اونجایی که معمولا پرونده‌ها، اسناد و مدارک وزن نسبتا زیادی دارن یا گاهی در این کمدها از اشیای تزئینی سنگین استفاده میشه، این کمدها باید از مقاومت نسبی خوبی برخوردار باشن. چیزی که در استحکام کمد اداری تاثیرگذار است، جنس کمد و یراق آلات مورد استفاده برای اون است. پس هر چه ما از جنس باکیفیت‌تری استفاده کنیم، کمد اداری بادوام‌تری خواهیم داشت.

2. زیبایی

تنوع در طرح و رنگ کمدهای اداری خیلی زیاد است. شما میتونین این طرح و رنگ رو با توجه به دکوراسیون داخلی محیط خود و یا کاربری کمد انتخاب کنین.

3. جنس

کمدهای اداری در چهار جنس فلزی، پلاستیکی، ام دی اف و چوب قابل خریداری هستن. نوع چوب این کمدها بالاترین قیمت و زیبایی مخصوص به خودش رو داره.

4. یراق آلات

از دیگر بخش‌های مهم در کمد اداری، یراق آلات اون است. استفاده از یراق آلات باکیفیت و زیبا در دوام و زیبایی کمد اداری تاثیر زیادی داره. پس اهمیت اون رو اصلا دست کم نگیرید. به ویژه چون کمدهای اداری زیاد باز و بسته میشن، کیفیت این یراق آلات باید خیلی بیشتر از کمدهای دیگه باشه.

5. ابعاد، اندازه و فاصله بین طبقات

این فاصله در کمدهای اداری با توجه به ارتفاع زونکن‌ها (کلاسورهای اداری) باید طراحی بشه. این ارتفاع معمولا بین 35 تا 40 سانتی متر در نظر گرفته میشه. عمق قفسه‌ها هم حداقل 32 سانتی متر است تا زونکن‌ها به راحتی داخل اون جا بشن. تعداد طبقات هم که بستگی به نیاز و سلیقه شما داره.

قیمت کمد اداری به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت کمد اداری به عوامل زیادی بستگی داره که هر کدوم از اون‌ها روی قیمت کمد تاثیر دارن. جنس کمد اداری، ابعاد و اندازه اون، رنگ و طرح کمد، کیفیت یراق آلات مورد استفاده و شرکت تولیدی اون، همگی در قیمت کمد اداری تاثیر زیادی دارن.

ایده‌هایی جذاب و کابردی برای طراحی کمد اداری

ابتدا چند نکته مهم و تاثیرگذار در چیدمان و زیبایی دکوراسیون و مبلمان اداری رو باهم مرور کنیم و بعد چند عکس جذاب و کاربردی انواع کمد اداری رو می‌بینیم.

  • طراحی کمد اداری رو با فضایی که قرار هست کمد در اونجا قرار بگیره، متناسب در نظر بگیرین.
  • از چیدمان تکراری استفاده نکنین. طرح منحصر به فضای خودتون رو طراحی کنین.
  • حواستون به دیوارها و فضای پشت کمدها باشه. طراحی اون‌ها در زیبایی و دیده شدن کمد شما تاثیر زیادی دارن.
  • قفسه‌ها رو خیلی شلوغ نکنین. استفاده از وسایل بیش از حد در کمد، باعث بی نظم دیده شدن فضا میشه.
دیدگاه‌های نوشته

راهنمای فروشگاه

در زیر می‌توانید پاسخ سوالات خود را بیابید. در غیر این صورت با ما در تماس باشید: 02166757242