شناسه محصول: fsa-00049

مبلمان سلطنتی

ویژگی‌ها
کلاس - سطح استاندارد: A+
نوع چوب: روسی
ابعاد و تعداد نفرات: 9 نفره
ارسال رایگان
جهت اطلاع از شرایط ارسال رایگان، با ما در ارتباط باشید.
free-shipping
فروشنده
ادمین وبسایت
ضمانت اصالت
7 روز گارانتی بازگشت وجه
برای قیمت تماس بگیرید

توضیحات

مبل سلطنتی که با نام مبل استیل نیز شناخته می‌شود، یکی از محبوب‌ترین مبل‌ها بین خانواده‌های ایرانی است که در این مطلب به معرفی آن پرداخته و سعی کرده‌ایم پاسخ سوال مبل سلطنتی چیست را داده باشیم. با فریدصنعت همراه باشید.

ویژگی های مبلمان سلطنتی

متریال مبلمان سلطنتی

بیشترین قسمت مبل های سلطنتی را چوب و پارچه تشکیل می دهد. ابر و فومی که در این نوع مبل ها به کار می رود در مقایسه با مبل های راحتی خیلی کمتر است و چوبی که در مبلمان استیل به کار می رود هم بیشتر است.

چوب هایی که در مبلمان استیل به کار می رود بیشتر دارای جنس راش، چوب سفید، گردو و امثال اینها در دسته و پایه ها هستند که طبق نوع چوب قیمت مبلمان هم متفاوت خواهد بود. در مبل های راحتی بیشتر از پارچه برای راحتی استفاده می شود و یکی از دلایلی که باعث عمر زیاد مبل های استیل می شود به کاربردن چوب زیاد در ساختار آنها است.

ارتفاع و ابعاد

در مبلمان استیل که با نام مبلمان سلطنتی می شناسید، به علت تشریفاتی بودن آن و اینکه اینگونه مبل ها برای سبک زندگی های پر زرق و برق و تجملاتی استفاده می‌شود، ویژگی های خاصی مانند ارتفاع در این نوع مبلمان با سایر مبلمان متفاوت است.

منبت کاری و ظریف کاری بر روی مبلمان سلطنتی

بیشتر مبل های سلطنتی یا استیل طراحی و ظرافت خیلی خاص و چشمگیری دارند. دسته ها و پایه های مبلمان استیل طراحی های زیبا و چشم نوازی دارند که باعث تفاوت این مبلمان و سایر مبلمان دیگر شده است.

در اصل بزرگترین تفاوت این مبلمان با مبلمان دیگر و مبلمان راحتی همین طراحی های ویژه آن است. روی پایه ها و دسته های مبل های سلطنتی یک سری منبت کاری های دستی انجام می شود که بزرگ و کوچک بودن طرح‌ها و منبت هایی که روی دست ها زده می شود روی قیمت تاثیر دارد.

اگر منبت کاری روی پایه ها و دسته ها شامل گل های ظریف و کوچک باشد باعث می شود مبلمان گران تر باشد. این که گل هایی که روی مبل منبت کاری می شوند قرینه باشند هم باعث می شود اهمیت ویژه ای به این مبل ها بدهد.

وزن زیاد و جنس مبلمان

پیشتر اشاره کردیم که مبلمان‌ استیل طول عمر زیادی دارند و باید بگوییم که این نوع مبلمان مرغوبیت بالایی هم دارد و علت هر دوی این ویژگی‌ها سنگین بودن وزن مبلمان سلطنتی است. ولی خیلی ها سنگین بودن وزن مبل های سلطنتی را نشان دهنده ضعف در تولید این نوع مبلمان می‌دانند و می‌گویند که جابه‌جایی این مبلمان کار سختی است. استفاده از کلاف بیشتر در ساخت و طراحی باعث شده که وزن این مبلمان بالا برود که دقیقا بر طول عمر مفید مبلمان تاثیر دارد.

تشک دوبل و یک تکه مبل‌های سلطنتی

تشک مبل های استیل یا سلابر و فوم به کار رفته در مبل‌های استیل در مقایسه با مبل‌های راحتی به مراتب کمتر می باشد. چوب زیاد  تری در ساخت این گونه مبل‌ها استفاده میشود و. چوب‌های استفاده شده نیز اکثرا از جنس چوب سفید، گردو، راش در دسته و پایه می باشند که بر اساس نوع چوب قیمت و بهای مبلمان نیز تفاوت می‌کند. اما در مبل‌های راحتی از پارچه زیاد تری به خاطر راحتی بیشتر استفاده می‌شود. استفاده از چوب بیشتر در مبل‌ها سلطنتی، می‌تواند دلیلی بر بیشتر بودن عمر آن نسبت به مبل‌های راحتی باشد.

معایب مبل سلطنتی

مبلمان استیل  برای خانه های کوچک و نقلی مناسب نیستند, استفاده ازاین مبلمان برای فضاهای کوچک نه تنها زیبایی به دکوراسیون منزل نمی دهد بلکه فضا را زشت و بی نظم جلوه می دهد.

دقت کنید که این نوع مبلمان برای دکوراسیون های اشرافی و سلطنتی میباشند و نباید در دکوراسیون های جدید و مدرن از آنها استفاده کنید. مبل های سلطنتی برای خانه هایی با دکوراسیون سلطنتی، اشرافی و لوکس مناسبند. قبل از خرید حتما باید این نکته را در نظر داشته باشید اگر سبک دکوراسیون منزل تان مدرن است این نوع مبل برای خانه شما مناسب نیست و با وسایل دیگر تان همخوانی ندارد.

انتخاب سبک دکوراسیون سلطنتی هزینه زیادی برای شما دارد و مبل های سلطنتی گران قیمت می باشند.

مبلمان استیل وزن زیادی دارند و جابجایی آنها دشوار است، این سبک مبلمان برای کسانی که مستاجر هستند و جابجایی زیادی دارند مناسب نیست.

تمیز کردن و شست و شوی این مبلمان دشوار است ، خانواده هایی که فرزند کوچک و یا حیوان خانگی دارند و مبل ها خیلی سریع کثیف می شوند بهتر است این سبک مبل را انتخاب نکنند و همچنین با مقایسه هزینه تعمیر مبل راحتی و سلطنتی با هم متوجه خواهید شد که هزینه تعمیر مبل های سلطنتی خیلی بیشتر از مبلمان راحتی است. با قرار دادن مزایا و معایب در کنار هم می توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

چند نکته که حین خرید مبلمان سلطنتی باید به آن توجه داشت

  • در حین نشستن صدای جیر جیر نکند
  • پایه‌های آن مبل لق نزند
  • ناهمواری بر روی سطوح مبل نباشد
  • تاج مبل بررسی شود که آسیب و ضرب خوردگی نداشته باشد
  • پایه‌ها و دسته‌ها بدون شکستگی باشند
  • گل‌های بر روی تاج و دسته هم خوانی کافی داشته باشند
  • گل‌های بزرگ منبت کاری، وقت کمتری برده‌اند بنابراین ارزان‌تر هستند
  • گل‌های روی تاج به درستی قرینه شده باشند
  • فوم استفاده شده از مدل سرد باشد به محض فشار دادن به حالت اولیه برگردد
  • پارچه استفاده شده از نوع مخمل بوده و مقاوم باشد
  • پارچه کش نیاید و پرز دار  نشود و دارای ضمانت باشد

توضیحات تکمیلی

کلاس - سطح استاندارد

A+

نوع چوب

روسی

ابعاد و تعداد نفرات

9 نفره

نقد و بررسی‌ها

درمورد این محصول دیدگاه درج کنید.

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

راهنمای فروشگاه

در زیر می‌توانید پاسخ سوالات خود را بیابید. در غیر این صورت با ما در تماس باشید: 02166757242