آشنایی با تفاوت های مبلمان مهمان و اداری می تواند به ما در انتخاب مبلی مناسب برای منزل یا محل کار کمک کند. در زمان های نه چندان دور، مبل های اداری و مهمان از یکدیگر متمایز نمی شدند اما با گذشت زمان تفاوت هایی میان این دو به وجود آمد که این دو را از یکدیگر متمایز کرد. مبل های اداری ظاهری ساده تر نسبت به مبل های مهمان دارند.آشنایی با تفاوت های مبلمان مهمان و اداری بسیار کار آمد است و شما با دانستن این تفاوت ها می توانید بهترین انتخاب را انجام دهید. ابتدا بهتر است با مشخصات هر کدام از این مبلمان ها آشنایی کامل داشته باشید سپس تفاوت های اصلی آنها را بررسی کنید.

مبلمان اداری چیست؟

مبلمان اداری به میز و صندلی و اثاث هایی گفته می شود که در یک اداره و در بخش های مختلف آن چیده می شوند که نسبت به کاربرد و اتاقی که قرار دارند با هم‌ متفاوت اند. مبلمان اداری نه تنها به مبل ها، بلکه به میزهای کامپیوتری، میز جلسات، صندلی کارکنان و صندلی های مراجعه کنندگان نیز اطلاق می شود. مبلمان اداری معمولاً در اتاق ریاست و کارمندان، اتاق جلسات، اتاق کنفرانس و اتاق انتظار چیده می شوند که شکل و استفاده از آنها اغلب متفاوت اند. مبلمان اداری با توجه به نوع اداره نیز با هم متفاوت هستند برای مثال مبلمان استفاده شده در بانک ها، بیمارستان، رستوران، مدرسه و مکان های مختلف دیگر با هم متفاوت هستند. هر چقدر که مبلمان اداری راحت تر باشد برای کارکنان و کارمندانی که ساعات زیادی را بر روی آنها سپری می کنند بهتر است. زیبایی و راحتی مبلمان اداری نیز می تواند رضایت مشتریان و مراجعه کنندگان را در پی داشته باشد. مبلمان اداری و صندلی مدیریتی باید ساده، راحت و بدون تزیینات اضافی باشند. برای اینکه مبل های اداری مورد استفاده افراد گوناگون قرار می گیرد بسیار زودتر کثیف می شود به همین دلیل بهتر است مبل های اداری رنگ تیره داشته باشند.

مبلمان مهمانی چیست؟

مبل های مهمانی به نسبت مبلمان های اداری رنگ های شادتر و طرح های شلوغ تری دارند. مبلمان های مهمانی علاوه بر اینکه راحتر از مبل های اداری هستند؛ زیبایی و جذابیت چشم گیر خاص خودشان را دارند. معمولا سرویس های مهمانی روی پایه های خود منبت کاری دارند. به طور کلی ظاهر مبلمان مهمانی بسیار لوکس تر از مبلمان اداری است.از آنجایی که خرید مبلمان یک از ضروری ترین اشنا خانه به حساب می آید لازم است تا در خرید آن نهایت دقت را به خرج دهید. حین خرید حتما به جنس روکش، پایه، فوم و… توجه کنید.

تفاوت مبلمان مهمان و اداری

مبلمان مهمان و اداری معمولاً تفاوت هایی با هم دارند که در اینجا چند مورد از آنها ذکر می شود. مبلمان اداری معمولاً ساده هستند. اغلب برای اداره جات نمی توان از مبل های سلطنتی و سنتی استفاده کرد. مبلمان اداری باید بسیار راحت تر باشند. میلمان مهمان و اداری از لحاظ رنگ و مدل نیز با هم تفاوت هایی دارند که از جمله آن ها این است که مبلمانی که برای استفاده مراجعه کنندگان در اداره جات گذاشته می شوند بهتر است که رنگ های تیره تری داشته باشند، چرا که رنگ های تیره سبب می شود مبل دیرتر کثیف شود و یا لکه های روی آن مشخص نباشد. طرح مبل های اداری معمولاً باید متناسب با نوع اداره انتخاب شوند. مبل های مهمان را بر عکس مبل های اداری و صندلی اداری می توان در هر رنگ و هر مدل انتخاب کرد. مبل های مهمان برخلاف مبل های اداری حتی می توانند طرح های پیچیده، پارچه های گلدار و رنگی و تزیینات اضافی تری داشته باشند. در مبلمان اداری راحتی و سادگی حرف اول را می زند. استفاده از مبل هایی با پارچه های طرح دار رنگارنگ معمولاً مناسب اداره جات نیستند و مبل های اینگونه بهتر است در خانه استفاده شوند. در انتخاب مبل های اداری باید اندازه محیط مد نظر گرفته شود و مبلی انتخاب گردد که با مکان مورد نظر از لحاظ اندازه تناسب داشته باشد. مبلمان مهمان و اداری در قیمت های متنوع در بازار و در اینترنت به فروش می رسند.

آشنایی با تفاوت های مبلمان مهمان و اداری در رنگ

یکی از تفاوت های مهم در بین مبلمان اداری و مبلمان مهمان، رنگ آنها است. مبلمان اداری به دلیل اینکه در یک اداره قرار می گیرند و روزانه تعداد زیادی مراجعه کنند از آنها استفاده می کنند بهتر است رنگ های تیره ای داشته باشند تا لک نگیرند ولی در انتخاب رنگ مبلمان مهمان محدودیتی ندارید و می توانید از هر رنگی مطابق با سلیقه شخصی خود انتخاب کنید. بهتر است قبل از انتخاب رنگ مبل محیط و تم خانه را در نظر بگیرید و متناسب با آن رنگ مبل را انتخاب کنید.

آشنایی با تفاوت های مبلمان مهمان و اداری در طرح

پیش از خرید و انتخاب مبل های اداری ابتدا باید محیط مورد نظر را بررسی کرد و متناسب با آن مبلمان را تهیه کرد. مبلمان اداری علاوه بر اینکه باید برای مراجعه کنندگان راحت باشند، باید از زیبایی خاصی برخوردار باشند تا باعث جذب مراجعه کنندگان به آن محیط شوند.

در انتخاب مبلمان مهمان می توانید از طرح های گوناگونی استفاده کرد و در انتخاب طرح محدودیتی ندارید ولی بهتر است طرح مبل خود را متناسب با دکوراسیون منزل انتخاب کنید. بطور مثال اگر دکوراسیون منزل شما مدرن است نباید از مبل های سلطنتی استفاده کنید. در انتخاب مبل مناسب جنس مبل بسیار مهم است و باید به آن دقت بسیار شود.

تفاوت مبلمان اداری و مهمان در جنس

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کنید، جنس مبل است. مبلمان اداری به دلیل استفاده زیاد بهتر است جنسی با طول عمر بالا داشته باشند و در صورت لک گرفتگی بتوان آنها را به راحتی تمیز کرد. در ساخت مبلمان اداری بهتر است از پارچه بجای چرم استفاده شود زیرا طول عمر بیشتری دارد. انتخاب جنس مبلمان مهمان بسته به سلیقه شخصی شما آزاد است و شما می توانید از همه جنس ها استفاده کنید اما بهتر است جنس هایی را انتخاب کنید که طول عمر بالایی دارند.

انواع مبل اداری

مبل‌های اداری در محیط‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. اتاق مدیر یک مجموعه، در اتاق پزشکان، اتاق و محل انتظار و استراحت یا حتی میتینگ روم‌ها. کاربرد این محصولات بسیار زیاد است بنابراین تنوع مدل‌های آن نیز به همین نسبت زیاد است.

مبل و نیم‌ ست اداری در دو سبک وجود دارد، مبل اداری کلاسیک و مبل اداری مدرن. تفاوت این دو در متریال مصرفی و سبک طراحی آن‌های است.

مبل اداری کلاسیک معمولاً با پایه چوب طراحی و تولید می‌شود و روکش چرمی دارد. روی پایه‌های آن ممکن است نقش و نگاری باشد که همه این‌ها باعث می‌شود که بهترین انتخاب برای دکوراسیونی باتم کلاسیک باشد.

مبل اداری مدرن نیز معمولاً از پایه‌های فلزی براق و روکش چرم مصنوعی با رنگ‌های متنوع ساخته می‌شود که تنوع در طراحی و نوع این سبک بیشتر از سبک کلاسیک است.

انتخاب مبل اداری برای اتاق مدیریت

اتاق مدیریت همیشه نیازمند یک است مبل اداری می‌باشد. چرا که مراجعین و مهمانان مدیر یک مجموعه در آن اتاق حضور پیدا می‌کنند. زیبایی و راحتی دو مسئله‌ای است که باید در انتخاب مبل اداری برای اتاق مدیریت به آن‌ها توجه ویژه داشت.

اگر در اتاق مدیریت از سبک مدرنیته استفاده کرده‌اید و میز مدیریت پایه استیل یا میز شیشه‌ای دارید، از مبل و نیم‌ست اداری مدرن با تنوع رنگ‌بندی زیاد می‌توانید بیشترین بهره را ببرید.

اگر از میز مدیریت کلاسیک و اصطلاحاً سبک سلطنتی استفاده می‌کنید، مبل اداری کلاسیک با روکش چرمی می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

مبل اداری مناسب محل انتظار

برای تجهیز سالن انتظار یک مجموعه، گزینه‌های فراوانی برای انتخاب نوع مبلمان دارید. حتماً به این نکته دقت داشته باشید مبلمان شما متناسب با اندازه فضا و سایر دکوراسیون شما باشد. انتخاب مبلمانی با ابعاد کوچک برای یک فضای بزرگ محیط را خالی نشان خواهد و جلوه خوبی نخواهد داشت. یا بر عکس انتخاب یک دست مبلمان بزرگ برای یک اتاق کوچک تمام فضا را اشغال کرده و زیبایی را به نمایش نمی‌گذارد.

سخن پایانی

پیش از خرید مبلمان اداری مورد نظرتان حتما از تفاوت های آن با سرویس های مهمانی مطلع شوید. فرید صنعت در تلاش است تا با کیفیت ترین محصولات اداری را با قیمت های مناسب به شما عزیزان ارائه بدهد. حتما از کیفیت محصولات مطمئن شوید.