یکی از مهم ترین بخش های هر شرکت و سازمان میز های آن هستند، در واقع وقتی از مبلمان اداری صحبت می کنیم منظورمان میز و صندلی های اداری است.

میز های اداری در زمان قدیم تنها به شکل صفحه های چوبی یا فلزی و چهار پایه بودند اما امروزه انواع میز اداری بسیار گسترده شده و در شکل های مختلف تولید می شوند در نتیجه بخش های بیشتری دارند و احتمال خراب شدن هر قسمت آن بیشتر است مثلا در مدل های سلطنتی و مدیریتی که از چرم در آن ها استفاده شده احتمال پاره شدن یا پوسیدگی چرم وجود دارد و در میز های چرخ دارد احتمال شکستن چرخ و همچنین لق شدن پایه های میز. در این مواقع اصلا مقرون به صرفه نیست که شما دست به خرید یک میز جدید بزنید چون با هزینه بسیار کمتری می توانید میز را مثل روز اول تعمیر کنید.

ساختار میز اداری چگونه است؟

ساختار میز اداری به پیچیدگی صندلی اداری نیست و از چند قسمت ساده تشکیل می شود برای مثال میز های مدیریتی که نسبتا بزرگتر هستند از 4 الی 6 پایه، چند کشو و کمد و تزئیناتی مثل بخش های چرمی، شیشه ای، چوبی و یا فلزی تشکیل می شوند در بعضی از آن ها پایه ها چرخدار هستند تا میز به راحتی جا به جا شود.

علل رایج تعمیر صندلی اداری چیست؟

پایه های صندلی در اثر ضربه و فشار دچار شکستگی یا شل شدن می شوند. اگر پایه صندلی بشکند نیاز است که یک پایه جدید جایگزین شود و اگر پایه صندلی شل شود لازم است همان پایه قبلی تعمیر شود و به صندلی چفت شود.

  • خرد شدن چرخ های میز اداری از دیگر عواملی است بعضا رخ می دهد در این صورت به راحتی با تعویض چرخ صندلی دوباره مثل روز اول می شود و تعادلش را به دست می آورد.
  • خراب شدن کشو ها و درب کمد ها بعد از مدتی استفاده رخ می دهد که در این حالت نیاز به تعویض ریل ها و قفل ها می باشد چرا که بعد از مدتی ساییده می شوند از کار میوفتند.
  • خراب شدن قسمت های چرمی یا پارچه ای که در ظاهر میز بسیار موثر هستند در اثر ساییدگی یا فرسوده شدن رخ می دهد که به راحتی می توانید آن ها را تعویض و یا تعمیر کنید.
  • شکستن بخش های شیشه ای میز چه در میز هایی با صفحه ی شیشه ای چه در میز هایی که از شیشه برای تزئین در آن ها استفاده شده به راحتی تعویض می شود.
  • شکستن یا خراشیدگی بخش های چوبی میز کار را کمی سخت تر می کند چرا که بعضی میز هایی چوبی یکسره هستند و نمی توان رویه ی چوبی جداگانه ای برای آن ها خرید، بهتر است از میز های چوبی به خوبی مواظبت کنید اما در صورت بروز خراشیدگی می توانید با مراجعه به یک متخصص آن ها تعمیر کنید.
  • شکستن یا خم شدن قسمت های فلزی باید با کمک جوشکاری ترمیم و تعمیر شوند.

بطور کلی میزهای اداری مشکلات پیچیده ای ندارند و به سادگی تعمیر می شوند و طول عمر بسیار بالایی دارند پس در صورت بروز هرگونه خرابی می توانید به سادگی و با هزینه بسیار پایین با کمک گرفتن از یک متخصص میز خود را تعمیر کنید.