سبک دکوراسیون داخلی شهری

در سبک دکوراسیون داخلی شهری، از عناصر و دکوریجاتی استفاده می شود که حس و حال فضای شهری را در داخل خانه به وجود می آورد و به آن جلوه ای مدرن و منحصر به فرد می دهد. سبک شهری از نظر ظاهری به سبک دکوراسیون صنعتی که قبلا آن را معرفی کردیم، بسیار شبیه است ولی به طور کلی نسبت به آن، ظرافت و زیبایی بیشتری را در خانه ایجاد می کند. ناگفته نماند که سطوح انعکاسی و آینه ها در این سبک، نقش مهمی را اجرا می کنند که باعث می شوند، محیط خانه از آن چه که هست، بزرگ تر و روشن تر به نظر بیاید. با فرید صنعت همرا باشید  تا به آشنایی با سبک دکوراسیون داخلی شهری بپردازیم.

اگر بخواهیم سبک شهری را با سبک صنعتی مقایسه کنیم، باید بگوییم که سبک دکوراسیون شهری نوع مدرن و امروزی تر شده سبک دکوراسیون صنعتی می باشد که از حس سرسختی و خشکی دکوراسیون صنعتی می کاهد و فضایی لطیف و با ظرافت تر از آن ایجاد می کند. برای مثال در سبک دکوراسیون صنعتی اتصالات و لوله های نمایان کاربرد دارد در صورتی که در سبک دکوراسیون شهری از این عناصر استفاده نمی شود.

حس سادگی در طراحی مدرن شهری

آشنایی با سبک دکوراسیون داخلی شهری

در آشنایی با سبک دکوراسیون داخلی شهری باید گفت سبک مدرن شهری در طراحی و دکوراسیون داخلی، یک سبک طراحی گسترده است.معمولا سبک مدرن شهری به خانه ای با خطوط تمیز، یک پالت رنگ ساده و استفاده از موادی اشاره دارد که می تواند شامل فلز و شیشه باشد.طراحی مدرن از یک حس سادگی در هر عنصر از جمله مبلمان استفاده می کند.
عناصری که که معمولاً برای سبک مدرن استفاده می شود، به رنگ های براق هستند.سبک شهری در واقع مدرن و شیک شده سبک صنعتی است.

ترفند جلوه بیشتر در سبک مدرن شهری

برای جلوه بیشتر سبک مدرن شهری، در نماهای داخلی پرداخت بیشتری صورت می گیرد.برای اتاق های کوچک از ترفند فضای باز و چند منظوره استفاده می شود.برای مثال مشکل کوچکی آشپزخانه را می توان با ایجاد آشپزخانه باز (اپن) برطرف کرد.این ویژگی، کارکرد اصلی سبک شهری را که ایجاد فضاهایی بیشتر و غیر منتظره است، بیشتر می کند.فضای ترکیبی کار و زندگی در مراکز شهری و مناطق صنعتی استفاده فراوان دارد که اغلب اصطلاح آپارتمان- استودیو را به آن نسبت می دهند.به عنوان مثال؛ انبارهای بازسازی شده با کفپوش های سیمانی برای آثار هنری و یا به عنوان کارگاه تولید و طبقه بالایی برای زندگی مورد استفاده قرار می گیرد.

نوآوری های سبک مدرن شهری

ساختمان های صنعتی بلند و آپارتمان های مجلل و ساختمان های چند منظوره از دیگر نوآوری های سبک مدرن شهری  است.سبک مدرن شهری به جای جنگیدن با ویژگی های صنعتی موجود، از آن ها استقبال می کند.به طور کلی می توان گفت ویژگی شاخص سبک مدرن شهری استفاده از مواد و متریال صنعتی، آشکار بودن مصالح سازه ای، به کارگیری اشیا خاص و منحصر به فرد، تلاش برای خلق فضاهای باز و چند منظوره و کاربرد در ساختمان هایی است که تغییر کاربری داده اند.

سبک دکوراسیون شهری برای چه مکان هایی مناسب است؟

سبک دکوراسیون شهری ترجیحا برای افرادی که داخل شهر زندگی می کنند، افرادی که می خواهند زندگیشان پر از حس و حال فضای شهر باشد و افرادی که عاشق زندگی در شهر هستند، بسیار مناسب می باشد. ناگفته نماند که اگر شما فردی هستید که نمی خواهید محیط خانه یادآور محیط کاریتان باشد، بهتر است که از این دکوراسیون استفاده نکنید. باید بدانید که مناسب ترین مکان برای اجرای سبک شهری مانند سبک دکوراسیون صنعتی، انبارهای بازسازی شده، اتاق های زیرشیروانی و ساختمان کارخانه ای که تبدیل به محیط زندگی یا دفتر کاری شده است، می باشند. همچنین می توان این سبک را در آپارتمان های کوچک مدرن و امروزی و ساختمان های صنعتی، تجاری و اداری پیاده کرد.

ویژگی های طراحی به سبک مدرن شهری چیست؟

بسیاری از ویژگی های سبک معماری صنعتی در سبک معماری مدرن شهری دیده می شود. اما در جزییات با هم تفاوت هایی دارند. به عنوان مثال سقف های بلند و یا فضاهای کارگاه مانند را در هر دو سبک می بینیم. اما استفاده از داکت ها و لوله های تاسیساتی به صورت نمایان از ویژگی های معماری سبک مدرن شهری نیست.به طور کلی مهمترین نکته در این سبک این است که به زندگی شهرنشینی آرامش القا کنیم. سبک معماری صنعتی بواسطه شرایط تاریخی آن زمان تاثیر زیادی از شهر گرفته است. بنابراین از خیلی جهات میتوان گفت سبک مدرن شهری به روز شده ی سبک معماری صنعتی است.

دیوارهای آجری، چوب های ناهموار، پنجره های تمام قد استیل، مبلمان راحتی و رنگ های خنثی، ویژگی هایی است که در هر فضایی به این سبک می بینیم.با توجه به پنجره های یکپارچه میتوان گفت روشنایی – به خصوص نور طبیعی- در این سبک از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای داشتن خانه ای با حس و حال خوب به این سبک روشنایی صحیح عامل مهمی است. البته نیازی نیست که اتاق خواب و فضاهای خصوصی روشنایی زیادی داشته باشند. زیرا این فضاها با نور ملایم می توانند محیط آرامتری ایجاد کنند. این در حالیست که فضاهای اصلی همچون اتاق نشیمن باید تا حد امکان پرنور و روشن باشند.

این سبک مناسب چه افرادی است؟

این سبک قطعا مناسب افرادی است که در شهر – ترجیحا نزدیک مرکز شهر- زندگی میکنند. با این حال بسیاری از افراد هستند که به این سبک علاقه ندارند. زیرا به آنها ازدحام شهرنشینی را یادآوری می کند. بنابراین این موضوع به سبک زندگی افراد بستگی دارد.با این حال آنچه واقعا طراحی به سبک مدرن شهری را برجسته می کند، نشان دادن روی خوش و ملایم شهرنشینی است. میتوان گفت این سبک معماری باعث شده افراد ساکن در شهرها نسبت به شهرشان احساس بهتری داشته باشند. افرادی که زندگی شهرنشینی را دوست دارند و می خواهند تمام ویژگی های مثبت شهر را در بر بگیرند، عاشق این سبک خواهند شد.

تهیه مبلمان و وسایل در دکوراسیون داخلی به سبک شهری

مبلمان و وسایل خانه را باید با توجه به کارآیی و هدف از استفاده آن ها انتخاب کنیم و فقط وسایلی که در خانه نیاز داریم را تهیه کنیم. به طرح و رنگ آن ها هم باید توجه کرد که ساده و خنثی باشد. نباید از دکوریجات تجملی و تزئینی استفاده کنیم دکوراسیون داخلی شهری نباید شلوغ باشد و برای حفظ سادگی و خلوتی به اندازه نیاز از اثاثیه مانند کوسن، فرش و… استفاده کنیم.

نورپردازی فضای داخلی شهری

در نورپردازی فضای داخلی شهری از نور های غیر مستقیم و مخفی استفاده میکنند. در قسمت هایی که نور پردازی شده هیچ نور مستقیم به چشم نمیخورد و نور های سفید و روشن ملایمی دیده میشود.در دکوراسیون سبک شهریکمتر از لوستر استفاده میشود و بیشتر محیط را با دستگاه های مدرن روشن میکنند که ظاهر مخفی دارند و یا در موارد خاص از لوستر ها با ظاهری خاص و ساده استفاده میکنند.

طراحی قسمت های مختلف خانه با سبک دکوراسیون داخلی شهری

آشنایی با سبک دکوراسیون داخلی شهری

اتاق پذیرایی به سبک دکوراسیون داخلی شهری

فضای پذیرایی از مهمترین قسمت خانه است که سبک زندگی و روحیه فرد را نشان میدهد. در پذیرایی به سبک شهری میتوان از مبل و کاناپه های مدرن با یک میز در جلوی آنها استفاده کرد. برای این فضا مبلمان راحتی انتخاب کنید. در دکوراسیون و دیوارها از رنگ های ملایم و خنثی استفاده کنید. برای مدرن تر نشان دادن فضا میتوانید چند شمع به رنگ سفید در دکوراسیون استفاده کنید.

طراحی آشپزخانه با دکوراسیون شهری

در آشپزخانه های سبک شهری از رنگ های براق و دکوری های درخشنده استفاده میکنند. کابینت ها صاف و ساده بدون ابزار با دستگیره های مخفی هستند. برای کف آشپزخانه بهتر است از سرامیک براق و رنگ های روشن استفاده کنید.کاشی های بین کابینت را هم از بین رنگ های خنثی انتخاب کنید تا اصل سادگی را در دکوراسیون آشپزخانه شهری رعایت نمایید.

دکوراسیون اتاق خواب به سبک شهری

در اتاق خواب شهری از تخت ساده و کوتاه با دو پاتختی و آباژور در کنارش استفاده کنیم. برای دکور و تزئین میتوانید روی دیوار ها نقاشی کنید یا تابلو  و مجسمه های طرح مدرن قرار دهید.برای روشن تر و بزرگ تر دیده شدن اتاق از آینه و لوستر کمک بگیرید و یک فرش با طرح مدرن روی زمین پهن کنید. یک میز آرایش ساده و مدرن به زیبا تر شدن فضای اتاق کمک میکند.

تفاوت سبک دکوراسیون شهری با سبک صنعتی چه تفاوتی دارد؟

اگر بخواهیم سبک شهری را با سبک صنعتی مقایسه کنیم؛باید بگوییم که سبک شهری، نوع امروزی شده دکوراسیون صنعتی است.سبک شهری از حس سرسختی و خشکی دکوراسیون صنعتی می کاهد و فضایی لطیف و با ظرافت ایجاد می کند.برای مثال در سبک صنعتی اتصالات نمایان کاربرد دارد؛در صورتی که در سبک شهری از این عناصر استفاده نمی شود.