میز اداری شرکتی همان چیزی است که در زیر مجموعه مبلمان اداری می گنجد و تقریبا هر اداره و سازمانی به آن نیاز دارد. این وسیله کاربردی از متریال های فلز، چوب و شیشه ساخته می شود. البته MDF هم به عنوان جنس دیگری است که برای ساخت میز اداری شرکتی استفاده می شود. به طور کلی میز انواع مختلفی دارد و برای چیدمان هر سازمانی لازم و ضروری است. در ادامه با فریدصنعت همراه باشید تا بیشتر به معرفی میزهای اداری، انواع آن و کاربردش در شرکت و محیط های اداری بپردازیم.

میز اداری چیست؟

میز اداری وسیله ای کاربردی برای فضاهای کاری است. اینکه گفته می شود «فضای کاری» به این معناست که زمینه شغلی تعیین کننده استفاده یا عدم استفاده از میزهای اداری نیست. پس هر شغل و حرفه ای می تواند از این وسایل استفاده کند. استفاده از میز های اداری تاثیر زیادی در زیباسازی و سازماندهی محیط های شغلی دارد.

از این نوع میزها برای بخش مدیریت، پذیرش و کارکنان استفاده می شود.

چرا به خرید میز اداری شرکتی نیاز دارید؟

سلامت کارکنان یک سازمان اعم از مدیر و پرسنل ارتباط نزدیکی با نوع میزهای استفاده شده، دارد. البته به شرط اینکه در تولید این میزها استانداردهای لازم استفاده شده باشد. در ادامه به ویژگی های یک میز اداری ارگونومی هم می پردازیم. به هر حال دلایلی وجود دارد که تهیه چنین میزهایی را برای محیط کاری شما ضروری می کند که عبارتند از:

نظم دهی در محیط شغلی

یکی از مهم ترین دلایل استفاده از میز اداری شرکتی ایجاد نظم و سازماندهی در محیط است. فرقی نمیکند که شرکت‌تان بزرگ باشد یا کوچک، در هر صورت ممکن است ۲ یا تعداد زیادی پرسنل در آنجا مشغول کار باشند. پس این شما هستید که باید به فضایی که کارمندان در آنجا مشغول کار هستند، نظم ببخشید.

حالا فکر کنید یک شرکت بزرگ با بیش از ۲۰ پرسنل مشغول فعالیت هستند. با این جساب استفاده از میزهای ارگونومی و جدید باعث ایجاد نظم و سازماندهی در محیط می شود.

میز اداری لاکچری و بالا بردن پرستیژ کاری

یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل استفاده از میز اداری شرکتی افزایش اعتبار یک سازمان است. در شرکت های بزرگ برای نشان دادن میزان ارزشمندی و اعتبار به سراغ میزهای لاکچری و لوکس می روند. وقتی ارباب رجوع، مشتریان و یا سایر همکاران وارد شرکت می شوند، با دیدن وسایلی از جمله مبلمان اداری است که کیفیت خدمات را قضاوت می کنند.

یک شرکت هر چقدر هم که از نظر ارائه خدمات معتبر باشد، اگر از میزهای اداری مناسب استفاده نکند، در چشم بیننده یا مراجعه کننده اعتبار زیادی نخواهد داشت. به هر حال هزینه کردن برای دکوراسیون وجهه زیادی را برای یک شرکت به همراه دارد. طراحی یک میز اداری کلاسیک یا لوکس می تواند چنین اعتباری را برایتان کسب کند.

انواع میز اداری شرکتی براساس کاربرد

میزهای اداری که برای محیط های شغلی استفاده می شود، انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

میز مدیریت

یکی از انواع میزهای اداری، میز مدیریت است. می توان گفت این نوع میز سرآمد میزهای اداری است و زیبایی و ظاهر آن نیز اهمیت زیادی دارد. در واقع در پرستیژ یک شرکت ابتدا میز مدیریت اهمیت پیدا می کند. این میز اندازه بزرگتری نسبت به میزهای پرسنلی دارد و برای اینکه مدیر شرکت بتواند وسایل زیاد را روی آن جابجا کند، کشوهای بیشتری برای آن تعبیه می شود.

از آنجایی که مدیر اغلب با ارباب رجوع، مشتریان یا سایر همکاران در ارتباط است، بلند بودن میز مدیریت اهمیت پیدا می کند. برای ساخت چنین میزی از متریال های چوب و شیشه استفاده می شود. اغلب مدیران برای ساخت چنین میزی به رنگ های تیره علاقه دارند.

میز کارمندی

نوع دیگری از میز اداری کلاسیک و مدرن برای کارمندان است. بسیاری از کارمندان همیشه از درد کمر گلایه دارند. دلیل آن روشن است! استفاده از میزهایی که ویژگی های ارگونومی در آنها رعایت نشده است، باعث بروز مشکلات جسمی و فیزیکی در کارکنان می شود.

کارمندان باید برای مدت حداقل ۷ تا ۸ ساعت پشت میز بنشینند. حالا تصور کنید میز غیراستاندارد ساخته شده باشد. مشخص است که باعث بیماری های جسمی می شود. بنابراین زمان خرید میز اداری پرسنلی باید به استاندارد بودن آن توجه کنید.

برای اینکه کارمندان بتوانند به وسایل نظم دهند، این میزها کشوهای زیادی دارند. همچنین از آنجا که رایانه هم استفاده می شود، فضای مناسب برای کیبورد و کیس کامپیوتر هم درنظر گرفته می شود.

میز کارشناسی

میزهای کارشناسی با میز پرسنلی متفاوت است. از این نوع میزها برای شرکت های بزرگ استفاده می کنند. تعداد کشوهای این میزها نسبت به میزهای کارمندی کمتر است. اندازه و سایز کمتری هم نسبت به میز کارمندان دارند.

میز کنفرانسی

یکی دیگر از انواع میزهایی که برای شرکت اهمیت زیادی دارد و برای اتاق جلسات استفاده می‌شود، میز کنفرانسی یا میز جلسه است. هر شرکتی که با سایر همکاران یا مشتریان جلسه برگزار می کند، به چنین میزهایی نیاز دارد. اندازه و سایز میز کنفرانسی نسبت به سایز میزهای مورد استفاده در سازمان ها بزرگتر است. این نوع میزها به صورت گرد یا مستطیل طراحی می شود.

میز کانتر یا پیشخوان

یکی دیگر از انواع میز اداری لوکس برای قسمت ورودی شرکت است. از این نوع میزها می توان برای مشاغل مختلف از جمله سالن های زیبایی، هتل ها، رستوران ها، پست بانک و … استفاده کرد.

نورپردازی، اندازه مناسب، رنگ و فضای کافی برای قرار گرفتن پرسنل در آن از جمله المان های مهم در زمان طراحی میز پیشخوان است.

میز اداری لاکچری از نوع کانتر  چندین نوع مختلف دارد که عبارتند از:

  • کانتر VIP
  • میز ورودی
  • کانتر پذیرش و منشی
  • کانتر بانکی

میز اداری کار گروهی و چند کاربره

نوع دیگری از میزهای اداری برای شرکت هایی مناسب است که کارکنان به صورت تیمی همکاری می کنند. در این صورت قرار گرفتن آنها روی یک میز برای پیشبرد امور شرکت لازم و ضروری است. استفاده از این میزها به صرفه جویی در فضای اداره و بهبود امور کمک زیادی می کند.

میز های اداری چند کاربره اغلب به گونه ای طراحی می شوند  تا کارکنان در روبروی یکدیگر قرار بگیرند و بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند.

نکات مهم برای انتخاب و خرید میز اداری

هنگام خرید میز اداری یا میز کار برای استفاده در خانه اتاق مطالعه یا شرکت لازم است درباره شکل میز، نوع استفاده و سبک طراحی آن فکر کنید. نکات مهمی برای خرید این مدل میزها وجود دارد که باید از آن‌ها اطلاع داشته باشید. درباره این نکات به صورت خلاصه در قسمت زیر صحبت کرده‌ایم:

· هنگام خرید میز اداری دقت کنید که میز از چوب شیشه فلز یا ترکیبی از این مصالح ساخته شده است. سبک‌های مختلف را بررسی کنید تا مناسب‌ترین آن‌ها را برای خود انتخاب کنید.

· توجه داشته باشید که اگر قرار است ساعات طولانی بر روی میز بنویسید، حتماً میزهای کوتاه تر را انتخاب کنید که پایه‌های ساده‌تر دارد و شما به راحتی می‌توانید بر نوشتن خود مسلط باشید.

· خرید میز برای دفتر کار با ابعاد بزرگ‌تر که وزن سنگین‌تری دارند، معمولاً برای شرکت‌های بزرگ توصیه می‌شود. مدیران شرکت‌ها از این میزها استفاده می‌کنند تا فضای ذخیره‌سازی بیشتری در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

· نمونه دیگری از گزینه‌ها برای خرید میز اداری، میزهایی هستند که به صورت زاویه دار ساخته شده‌اند؛ بنابراین به راحتی در گوشه اتاق یا شرکت نصب می‌شوند. از طرفی، میز کنفرانس یا میز مدیریت نیز با این طراحی زیبایی نمای دفتر کار را افزایش می‌دهند.

· اگر قرار است میز اداری یا میز دفتر کار برای خانه خریداری کنید و فضای کافی در اختیار ندارید، می‌توانید میزهای بدون پایه که به دیوار متصل می‌شوند را انتخاب کنید.

· هنگام خرید میز اداری به ارتفاع طول و عرض میز و قطر داشته باشید. میزهای کوچک‌تر برای کودکان طراحی شده؛ میزهای متوسط برای جوان‌ها و نوجوان‌ها و میزهای بزرگ‌تر برای کارهای سنگین‌تر در بازار موجود هستند.

· نکته دیگر برای خرید میز، شکل کلی میز است. میزهای مستطیل شکل، بیضی، میزهایی به به شکل حرف L انگلیسی، میزهای مدیریتی به شکل U، نمونه‌های از انواع میز برای خرید و استفاده در محل کار هستند.

· هنگام خرید میز به بودجه مالی اولیه دقت کنید و همان لحظه درباره خرید صندلی نیز با فروشنده صحبت کنیم.

 سخن پایانی

خرید میز اداری از هر جهت برای شرکت‌ها و افراد شاغل اهمیت دارد. اگر می‌خواهید میز اداری برای اتاق کار مدیریت خریداری کنید، زیباترین مدل‌ها را انتخاب کنید. این میزها باید حتماً از چوب‌های مقاوم و طراحی زیبا ساخته شده باشند. برای خرید میزهایی که قرار است در داخل دفتر کار در محل زندگی، قرار بگیرند، میزهای کلاسیک با طراحی آرامش‌بخش، مناسب‌تر است.

در هنگام خرید میز اداری لازم است که به ابعاد و اندازه‌های میز و نوع کاربری توجه داشته باشید. تنها در این صورت است که می‌توانید آرامش را برای زمان‌های کاری خود فراهم کنید.